۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۲۶۸۷۴
فرمانده تیپ ۱۲۱ تکاور نزاجا: 

دفاع از حریم ولایت توصیه همه شهدا بوده است

فرمانده تیپ ۱۲۱ تکاور نزاجا با بیان این که نعمت ولایت فقیه رمز بقای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است، گفت: نخستین خواسته و هدف شهدا دفاع از حریم ولایت بود؛ اصلی که هیچ گاه نباید فراموش شود.
امیر سرتیپ دوم غلامحسین ظهیر مالکی، فرمانده تیپ 121 تکاور نزاجا 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر سرتیپ دوم غلامحسین ظهیر مالکی، فرمانده تیپ 121 تکاور نزاجا صبح امروز در آستانه برگزاری همایش ملی توسعه فرهنگ و سبک زندگی شهدا، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وصیت‌نامه های شهدا بعد از شهادت آنان نقشه راه برای ما به ویژه جوانان است.


وی خاطرنشان کرد: تنها نکته ای که در میان همه شهدا مورد تأکید و سفارش واقع شده است اصل ولایت فقیه است، از سوی دیگر بررسی سبک زندگی شهدا و وصایای آنان این نکته را به ما یادآور می شود که نخستین خواسته و هدف آنان دفاع از حریم ولایت بود، اصلی که هیچ گاه نباید فراموش شود.


فرمانده تیپ 121 تکاور نزاجا با تشریح آثار و برکات رهبری پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: نعمت ولایت فقیه رمز بقای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است و البته حوادث اخیر غرب آسیا و ناکام ماندن بهار عربی به اذعان انقلابیون عرب ناشی از نبود، رهبری واحد ولایت فقیه در هدایت و راهبری آن بود.


وی با بیان این‌که هنوز بسیاری از نوجوانان و جوانان نسل چهارم انقلاب با تاریخ دفاع مقدس آشنایی ندارند، افزود: امنیت امروز ناشی از حذف ردپای دخالت های بیگانگان به ویژه آمریکا در داخل کشور است؛ هر جا که آمریکا حضور دارد ناامنی و بی ثباتی وجود دارد اما به برکت خون شهیدان دستان استکبار جهانی از این مرز و بوم قطع شده است.


سرتیپ دوم ظهیر مالکی با اشاره به دیگر توصیه‌های شهدا، گفت: سفارش شهدا به اقامه نماز دومین اصل در فرهنگ و سبک زندگی شهدا است، نماز برای شهدا وسیله ابراز بندگی و خالص شدن در برابر مادیات بود و در وصایای شهدا و سبک زندگی روزمره آنها چه در میدان نبرد و چه در زندگی شخصی در کانون توجه قرار داشت.


وی جلب رضای خدا، پاسخ به ندای امام حسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر، معامله جان و مال با خدا، رعایت حجاب، دعوت به نیکی و احسان، پرهیز از دنیاطلبی و پاسداری از انقلاب اسلامی را از دیگر آموزه های سبک زندگی شهدا دانست و افزود: اگر فرهنگ و سبک زندگی شهدا در جامعه حاکم شود، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.


فرمانده تیپ 121 تکاور نزاجا با بیان این‌ که اغلب مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه نشأت گرفته از فراموشی سبک زندگی شهدا است، گفت: جوانان نیز می توانند با الگو گرفتن از خط فکری شهدا و قرار گرفتن در مسیر تعالی جسمی و روحی آنان از ظرفیت های پایدار و انسان ساز وصایا و سبک زندگی آنها نهایت بهره برداری را بکنند.

 

سرتیپ ظهیر مالکی در ادامه با بیان اینکه تلاش غرب برای زدودن فرهنگ ایثار و شهادت از جامعه مسلمانان است، گفت: امروز به برکت همین خون شهیدان در کشورمان امنیت و آرامش برقرار شده و بحمدلله با توجه به وجود فتنه هایی نظیر داعش در منطقه ثبات و آرامش را در داخل مرزهای خود شاهدیم./935/203/ب2

ارسال نظرات