۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۲۶۸۸۴
آیت الله آملی لاریجانی در کنفرانس همصدا با الاقصی:

فلسطین آزمایشگاه سنجش حقوق بشر غرب است/عربستان و رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات جنگی شده اند

رییس قوه قضاییه با اشاره به استفاده ابزاری غرب از حقوق بشر گفت:  غرب که ادعای حقوق بشر را دارد در موضوع فلسطین هیچ کاری انجام نداده است.
آیت الله ‌آملی لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در کنفرانس همصدا با الاقصی در محل تالار ایوان شمس، گفت: مساله فلسطین موضوع اول جهان اسلام است و امام راحل نیز پیش از انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب هم پس ازانقلاب به این موضوع بارها اشاره کرده اند.

 

وی افزود: در پیام سید حسن نصرالله نیز به کنفرانس امروز به این موضوع اشاره شده بود که موضوع فلسطین یک مساله در فلسطین نیست و بلکه جنگ کل استکبار با جهان اسلام است.

 

رییس قوه قضاییه ابراز داشت: اتفاقات شصت سال اخیر در فلسطین معیارهایی را برای ما مشخص می کند که اولین آنها موضوع و بحث حقوق بشر است.

 

وی اضافه کرد: از قرن ها پیش و به خصوص در غرب موضوع حقوق طبیعی و حقوق بشر مطرح می شد، اما امروز شاهد هستیم که همین موضوع حقوق بشر تبدیل به ابزاری شده است تا غرب از طریق آن قه ملت ها فشار بیاورد.

 

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: کشورها نمی توانند تلقی خود را از حقوق بشر به ملت ها تحمیل کنند، غرب نیز حق ندارد این کار را انجام دهد.

 

رییس قوه قضاییه ابراز داشت: درصحنه عمل فلسطین به عنوان یک آزمایشگاه بزرگ برای اثبات ادعاهای حقوق بشری غرب تبدیل شده است. امروز که وزارت خارجه آمریکا برای تمام جهان گزارش حقوق بشری تبیین می کند باید دید که چه کاری برای مردم مظلوم فلسطین انجام داده است.

 

وی در خصوص جنگ غزه گفت: رژیم صهیونیستی در جریان حمله به غزه مرتکب جنایات جنگی شد، آل سعود نیز در یمن دست به جنایات جنگی زده است.

 

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: امروز حاکمان آمریکا در شرایطی حزب الله لبنان را که مسلمانان جهان آن را از صمیم قلب دوست دارند را تروریست معرفی می کنند، در حالی که خودشان در جهان از تروریست حمایت می کنند.

 

وی اضافه کرد: آمریکا به بهانه سلاح های کشتار جمعی به عراق حمله کرد و در افغانستان مرتکب جنایات متعددی شد اما با این حال ایران را به دلیل دوستی با حزب الله حامی تروریست معرفی می کند، البته آمریکا با سابقه ای که دارد رسواتر از این حرف ها است که بتواند چنین ادعاهایی را مطرح کند.

 

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: بدون شک امروز فلسطین آزمایشگاه بزرگی است تا ازطریق آن بتوان ادعاهای حقوق بشری غرب را سنجید.

 

وی در خصوص موضوع هوشیاری و آگاهی ملت ها، عنوان داشت: اگر در همان بدو ایجاد غده سرطانی صهیونیستی در منطقه ، حکام اسلامی آگاه بودند امروز فلسطین وضعی دیگری داشت.

 

وی ادامه داد: امروز بغید یک گفتمان عمومی ایجاد شود،هرچند کهملاحظه می شود که ملت ها به سوی بیداری رفته اند.

 

آیت الله آملی لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران از پیش از انقلاب اسلامی از طریق امام راحل و امروز توسط مقام معظم رهبری از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده است.

 

رییس قوه قضاییه در خصوص خدمات و خیانت های حکام دولت های اسلامی، ابراز داشت: برخی از دولت ها در گذشته به صورت پنهانی و امروز آشکارا با رژیم صهیونیستی همکاری می کنند و قصد آنها نیز این است که موضوع فلسطین را از اولویت جهان اسلام خارج و مقابله با ایران را مطرح کنند.

 

وی ادامه داد: آمریکایی ها با جنگ های نیابتی و سعودی ها برای حمایت از تروریست ها در حال کمرنگ کردن موضوع فلسطین هستند.

 

آیت الله آملی لاریجانی اظهار داشت: داعش امروز با حمایت هایی که از سوی سعودی ها می شود با اعمال غیر انسانی خود در حال تخریب چهره اسلام است.

 

وی با انتقاد شدید از رفتار دوگانه غرب، بیان داشت: غرب در جریان تحریم ها می توانست ردپای معاملات نفتی ایران را رصد کند اما نمی خواهد موضوع پول های کثیفی که به داعش منتقل می شود را پیگیری کند.

 

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز جهان غرب می خواهد با ایجاد تفرقه و برادر کشی بین شیعه و سنی اهداف تفرقه آمیز خود را پیاده کند.

 

آیت الله آملی لاریجانی در پایان٬گفت: بدون شک ملت ها می توانند با تکیه بر قدرت خدا و اتحاد خود تمام حقوق خود را از استکبار احقاق کنند./۸۵۶/پ201/ج

ارسال نظرات