۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۲۶۹۰۳
امام جمعه همدان:

عرصه پژوهش و تحقیقات در کشور مورد بی مهری قرار گرفته است

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: متأسفانه در عرصه پژوهش و تحقیقات در کشور کم کاری می شود البته طبیعی است جایی که مدیران حقوق 87 میلیونی دریافت می کنند به بقیه امور چیزی نمی رسد.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز با حضور در باغ گیاهان دارویی بوعلی سینای جهاد کشاورزی از این مرکز بازدید کرد.

 

در این دیدار آیت الله طه محمدی با اشاره به اهمیت توجه به گیاهان دارویی، اظهار داشت: امروزه گیاهان دارویی با میزان مصرف بالا از جمله مشکلاتی است که گریبان گیر مردم شده است.

 

وی با اشاره به این که بسیاری از گیاهان خواص فراوانی دارند، ابراز داشت: بسیاری از گیاهان دارای خواص بسیاری هستند که باید در عرصه تحقیقات و پژوهش مورد توجه و بررسی قرار گیرند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: متأسفانه در عرصه پژوهش و تحقیقات در کشور کم کاری می شود البته طبیعی است جایی که مدیران حقوق 87 میلیونی دریافت می کنند به بقیه امور چیزی نمی رسد.

 

وی با اشاره به خواص گیاه سنبل الطیب و بومادران خاطر نشان کرد: این گیاهان از دیر زمان در کشور برای مصارف دارویی استفاده می شده است و همچنان در جامعه مورد استفاده است.

 

گفتنی است در پایان این دیدار آیت الله طه محمدی از فضای این مرکز بازدید و ضمن آشنایی با برخی نمونه های گیاهی این مرکز در جریان کشت و اصلاح بذر در این مرکز قرار گرفت.

 

لازم به ذکر است، مرکز باغ گیاهان دارویی بوعلی سینای جهاد کشاورزی با تکثیر 350 نوع گیاه دارویی یکی از مراکز مهم تولید گیاهان دارویی در غرب کشور است./202/979/ب1

 

ارسال نظرات