۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۲۶۹۱۱
معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

انقلابی بودن حوزه ها مانعی برای ورود تفکر سکولاریستی به کشور است

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی راه مقابله با ترفند های دشمن را انقلابی بودن حوزه ها دانست و گفت: اگر حوزه های علمیه انقلابی، پویا و سیاسی باشند مانع از ورود تفکر سکولاریستی به کشور می شوند.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي حوزه علمیه

حجت الاسلام حمید ارشاد،  معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به رابطه تحول بیان داشت: حوزه ای که انقلابی نباشد تحولی نخواهد داشت، حوزه انقلابی در مباحث علمی، معنوی، تربیتی و اخلاقی و هم در شناخت ترفند های مخالفین اسلام پیشتاز است.


وی اضافه کرد: حوزه انقلابی تمام تهدید ها و آسیب ها را رصد می کند تا بتواند در زمان مقتضی به بنیه و اصالت بنیادین و قوی که برخاسته از قرآن و سنت است پاسخگو باشد.

حجت الاسلام ارشاد در تشریح هدف دشمن از القا و طرح مباحثی همچون آخوند حکومتی یا حکومت آخوندی، گفت: حکومت آخوندی یعنی حکومتی که در تمام لایه ها و ارکان حکومت از رأس هرم حکومت تا لایه های پایین تر، همه آخوند باشند و دشمن می خواهد این را القا کند که روحانیان حکومت آخوندی راه انداختند که خودشان در لایه های حکومت باشند در حالی که این تفکر عملا باطل است.


وی اظهار داشت: دشمنان با طرح این مباحث می خواهند آخوند ها و اسلام را بکوبند اما مردم جواب این ها را می دادند، چرا که اگر روحانیانی در لایه های حکومتی هستند بر حسب شایستگی و قابلیت است نه براساس معیاری که دشمنان در صدد القای آن هستند.

 

استاد حوزه علمیه در پاسخ به بحث آخوند حکومتی، گفت: بر اساس قرآن و روایات نه تنها آخوندها بلکه هر شخصی در هر رده ای که قابلیت داشته باشد می تواند مسؤولیت بپذیرد و این سفارش دین است و ارتباطی به آخوند و غیر آخوند ندارد.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی اظهار داشت: دشمن با طرح بحث آخوند حکومتی می خواهد بگوید که آخوندها براساس دنیا محوری حرکت می کنند که این باطل است و معتقدیم آخوندی که شایستگی و قابلیت لازمه را داشته باشد می تواند در نظام اسلامی قسمتی از مسؤولیت های حجیم را بر دوش بکشد.

 

حجت الاسلام ارشاد در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان داخلی و خارجی برای ورود جریان سکولار به حوزه های علمیه اظهار داشت: دشمنان خواستار آن هستند که طلاب حوزه را سکولار پرورش داده و در راستای بحث جدایی دین از سیاست بگویند که برنامه های اسلام برنامه های فردی است نه اجتماعی و برای جامعه برنامه ای ندارد.


استاد حوزه علمیه با بیان این که نه تنها دین از سیاست جدا نیست بلکه مکمل هم هستند، اذعان داشت: اساس اسلام حکومت اسلامی است که در آن زمان پیغمبر خدا و حضرات معصومین (ع) و در دوره غیبت فقها و علما این رسالت را دارند که دین و سیاست را همراه کنند.


حجت الاسلام ارشاد راه مقابله با ترفند های دشمن را انقلابی بودن حوزه ها دانست و افزود: اگر حوزه های علمیه انقلابی، پویا  و سیاسی باشند مانع از ورود تفکر سکولاریستی به کشور می شوند./1301/302/ب2

ارسال نظرات