۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۲۶۹۴۵
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران:

نگاه سیاسی به مقوله حجاب، آسیب های جدی به جامعه وارد می کند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين‌که حجاب و عفاف مقوله اي شرعي و قرآني است و جز زير ساخت هاي فرهنگي به حساب مي‌آيد، چرا که برهنگي فرهنگي جامعه را بي بند و باري و فساد مي کشاند، گفت: فرهنگ برهنگي نيز منجر به برهنگي فرهنگي مي شود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی استان با اشاره به ضرورت توجه به مسأله عفاف و حجاب در جامعه گفت: حجاب در چهارچوب مباني اعتقادي ديني و معيارهاي معارفي که بر اساس دستورات اسلام است براي يک زن مسلمان واجب شده است.

 

وی با اشاره به اين‌که زنان مسلمان بر اساس مباني اعتقادي ملزم به رعايت حجاب هستند، افزود: فطرت انسان‌ها با برهنگي سازگار نيست و اديان الهي و توحيدي هم بر اين نگاه فطري تأکيد داشته و اصل پوشش در تمام اديان پذيرفته شده‌است.

 

معاون فرهنگی تبليغات اسلامي مازندران با بيان اين‌که اسلام دين اکمل و آخرين آیين آسماني است، خاطرنشان کرد: اسلام در همه عرصه‌ها و زمينه‌ها کامل‌ترين نظر و برنامه را داشته و همچنين کامل‌ترين نگاه را در حجاب عرضه کرده‌است.

 

وی با بیان اين‌که جايگاه امروز حجاب بين بانوان برخواسته از اعتقادات و انتخاب آنها است، بيان کرد: برنامه هاي انديشيده شده در زمينه حجاب و عفاف بايد فکري، علمي، عميق و بصيرانه تدارک ديده شود.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان اين که انقلاب ما انقلابي فرهنگي بود و هم با پيش زمينه‌هاي فرهنگي و هدف گذاري و چشم انداز فرهنگي پيروز و استمرار يافته است، تصريح کرد: يکي از عوامل پيدايش انقلاب در ايران به رهبري حضرت امام خميني(ره) وضعيت زشت و زننده بي حجابي و بي بند و باري در قبل از انقلاب بود که روحانيت و مراجع از بي بند و باري و فحشاي حاکم بر جامعه آن روز به ستوه آمدند و حاکميت اسلام و به خصوص حاکميت عصر حجاب و عفاف را مطالبه کردند.

 

وی با اشاره به اين‌که در قانون اساسي جمهوري اسلامي به صراحت به حاکميت فضائل اخلاقي و گسترش فضيلت هاي ديني که شامل حجاب و عفاف است تاکيد شده است، اذعان داشت: بزرگترين عامل حجاب و عفاف پيش زمينه هاي تحقق و پيروزي و استمرار انقلاب است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين‌که حجاب و عفاف مقوله اي شرعي و قرآني است و جز زير ساخت هاي فرهنگي به حساب مي‌آيد، چرا که برهنگي فرهنگي جامعه را بي بند و باري و فساد مي کشاند، اظهار داشت: فرهنگ برهنگي نيز منجر به برهنگي فرهنگي مي شود.

 

وي با اشاره به اين که برهنگي فرهنگي و فرهنگ برهنگي هر دو از مقوله هاي متقابل با اصول اخلاق اسلامي و اهداف فرهنگي نظام اسلامي است، افزود: حجاب و عفاف از شاخص هاي مطرح به حساب مي آيد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که بخش های فرهنگي کشور فعاليت خود را بر مبناي تقويت معارف ديني، گسترش فرهنگ ديني، مبارزه با تهاجم فرهنگي و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف قرار دهند، ادامه داد: پوشش و حجاب در درجه اول يک امر انساني است و بعد از آن يک مسئله شرعي و ديني است.

 

وی اضافه کرد: دين مبين اسلام براي رشد انسانيت انسان آمده است تا جامعه بالنده انساني را بسازد، از اين رو مجموعه دستورات و احکام و موازين ديني با فطرت انساني همراه است.

 

معاون فرهنگی تبليغات اسلامي مازندران با بيان اين‌که شرع با فطرت همراه و هماهنگ است، تصريح کرد: امروز در جوامع پيشرفته و صنعتي شاهد رشد پوشش اسلامي هستيم، اما ما که انقلاب عظيم ارزشي را با پشتوانه شريعت مقدسه اسلام و با رهبريت روحانيت و مرجعيت ديني و حمايت انسان‌هاي پاکباخته و باتقوا به وجود آورديم با گذشت بيش از 37 سال از عمر اين انقلاب در اين عرصه دغدغه جدي داريم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بيان داشت: مسأله عفاف و حجاب يک امر انساني و موضوع جدي شرعي است و نبايد آن را سياسي کرد، بلکه باید به صورت ریشه ای و با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی این مسأله مهم را در جامعه دینی نهادینه کرد.

 

حجت‌الاسلام روحانی نیا با اشاره به برخي آسيب‌هايي که در اثر اين نوع نگاه به مقوله حجاب بر جامعه اسلامي وارد شده، اظهار داشت: يکي از آسيب‌هاي جدي که بيش از 37 سال متوجه موضوع عفاف و حجاب بوده است، اين بود که برخي از افراد و گروه‌ها مي‌خواستند مسأله عفاف و حجاب را دستمايه منافع خود قرار دهند.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مسأله عفاف و حجاب هم مي‌تواند براي ارتقاي سطح معنوي و الهي و انساني جامعه مورد استفاده قرار گيرد و امنيت اجتماعي را به وجود مي‌آورد و هم مي‌تواند خداي ناکرده دستمايه بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي واقع شود، گفت: از اين رو برگزاري همايش‌ها و مطالعات و کارهاي اجرايي فرهنگي و آموزشي در اين عرصه لازم است و حتي در اين زمينه برخوردهاي امنيتي که بايد حوزه‌هاي آن از هم تفکيک شود بايد مورد توجه قرار گیرد./1317/202/ب3

ارسال نظرات