۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۲۶۹۶۳
آیت الله مجتهد شبستری در دیدار شهردار قارص ترکیه؛

وحدت و همدلی میان کشور های اسلامی سبب تقویت جبهه اسلام خواهد شد

امام جمعه تبریز در دیدار شهردار شهر قارص ترکیه بر وحدت میان کشور های اسلامی تأکید کرد و بر تقویت فعالیت های فرهنگی اشاره کرد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار شهردار شهر قارص ترکیه وحدت میان کشور های اسلامی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: وحدت و همدلی میان کشور های اسلامی سبب تقویت جبهه اسلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مسلمانان و حاکمان کشور های اسلامی لازم و ضروری است در برابر جبهه کفر با وحدت قد علم کنند، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان جهان اسلام به دنبال ضربه زدن به پیکره اسلام هستند و تلاش دارند که مسلمانان و کشور های اسلامی را به ضعف بکشانند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به ضرورت وحدت و همراهی مسلمانان وحاکمان کشور اسلامی در برابر دشمنان، ابراز داشت: گروه های تروریستی در منطقه با هدف بد نام کردن مسلمانان و تخریب زیرساز های کشور های اسلامی توسط استکبار جهانی طرح ریزی و پشتیبانی می شوند.

 

وی تقویت گروه های تروریستی در منطقه را در راستای اسلام هراسی دانست و ادامه داد: حضور گروه های تروریستی در منطقه سبب نا امنی در کشور های اسلامی شده است، مسؤولان و حاکمیت کشور های اسلامی باید در برابر این مسأله مقابله کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه وحدت و همراهی میان کشور های اسلامی در منطقه دشمنان را ناامید و مأیوس از توطئه های خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اتحاد و همراهی یقینا سبب قدرت و اقتدار اسلام و پیروزی اسلام در برابر دشمنان خواهد شد.

 

وی امنیت و سلامت را دو نعمت بزرگ الهی خواند و افزود: حرکت های تروریستی خلاف فطرت بشری و آموزه های اسلامی است، تروریسم با قتل انسان های بی گناه به ویژه مسلمانان آذردگی را به ارمغان آورده است، کشور ترکیه و دیگر کشور های اسلامی در برابر ترویسم از هیچ تلاشی فرو گذار نباشند.

 

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تقویت فعالیت های فرهنگی، ادامه داد: باید فعالیت های فرهنگی افزایش یابد و در این راستا لازم است برنامه های مختلف فرهنگی و فعالیت ها گسترده انجام گیرد و مسأله فرهنگ جدی گرفته شود./854/202/ب3

ارسال نظرات