۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۲۷۱۴۷
حجت الاسلام کمساری خبرداد؛

برگزاری جشنوار فیلم روح الله به میزبانی اصفهان

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی از برگزاری جشنواره فیلم روح الله به میزبانی اصفهان خبرداد و گفت: یکی از مهم ترین اهداف و وظایف مؤسسه نشر آثار امام معرفی امام خمینی به نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی است، قرار گرفتن اندیشه‌های امام خمینی در قاب هنر ماندگاری و تأثیرگذاری آن را بیشتر می‌کند.
حجت الاسلام عباس کمساری معاون فرهنگی دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عباس کمساری، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری جشنواره فیلم روح الله، با اشاره به لزوم حفظ و ترویج اندیشه‌های امام خمینی، گفت: مهم ترین وظیفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی حفظ و نشر آثار ایشان است که این موضوع به صورت جدی انجام پذیرفته است و آثار امام خمینی امروزه به زبان‌ها زنده دنیا در دسترس همه مردم قرار دارد.

 

 حجت الاسلام کمساری نشر و ترویج اندیشه‌های امام خمینی را فعالیتی مهم و بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف و وظایف مؤسسه نشر آثار امام معرفی امام خمینی به نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی است و یکی از قالب‌های تأثیرگذار برای این هدف مهم زبان مؤثر هنر است.

 

وی با بیان اینکه قرار گرفتن اندیشه‌های امام خمینی در قاب هنر ماندگاری و تأثیرگذاری آن را بیشتر می‌کند، تصریح کرد: از اهداف مهم مؤسسه نشر آثار امام خمینی ترویج آثار ایشان از طریق فیلم و سینما و تلویزیون است.

 

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اصفهان، در ادامه افزود: جشنواره فیلم با موضوعیت امام خمینی سابقه‌ای چند ساله دارد، جشنواره‌ای با عنوان آیینه و آفتاب 6 دوره برگزار شد که 4 دوره هم به میزبانی اصفهان بود ولی متأسفانه سال‌ها این جشنواره تعطیل بود و امسال نخستین جشنواره فیلم روح الله به میزبانی اصفهان در سطح ملی برگزار شد که از سال آینده به صورت بین المللی شاهد برگزاری این جشنواره خواهیم بود.

 

حجت الاسلام کمساری از برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره فیلم روح الله در ساعت 16 سوم خردادماه در محل نگارستان امام خمینی خبرداد و تصریح کرد: چهارم خردادماه آثار حاضر در جشنواره به نمایش در می‌آید و پنجم خرداد ماه آیین اختتامیه جشنواره و تجلیل از 10 شرکت کننده برگزیده در سالن اهل بیت(ع) اصفهان برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به جشنواره عکس لبخند روح الله در حاشیه جشنواره فیلم روح الله عنوان کرد: از جشنواره استقبال خوبی صورت گرفته است و بیش از 1000 اثر به دبیرخانه ارسال شده است که دراین میان 50 اثر برگزیده شده است.

 

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اصفهان، اظهار کرد: در سال آینده جشنواره فیلم روح الله به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و از مدیران تقاضا‌مندیم که این جشنواره در سال آینده نیز در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برگزار شود، وجود جشنواره در اصفهان نه تنها به غنای جشنواره می‌افزاید بلکه حضور هنرمندان خارجی در جهت معرفی اصفهان بسیار مؤثر خواهد بود.

 

حجت الاسلام کمساری ابراز کرد: بیشترین جمعیت شرکت‌کننده از تهران بوده و خراسان‌رضوی، خوزستان و اصفهان در رتبه‌های دیگر قرار دارند، اکران فیلم‌ها هم‌زمان با جشنواره در 13 مرکز استان صورت می‌گیرد./202/1304/ب1

ارسال نظرات