۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۲۷۱۷۴
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج فرهنگ مهدوی زمینه ساز سعادت جامعه بشری است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ترویج فرهنگ مهدوی زمینه ساز سعادت جامعه بشری است، گفت: این ایام فرصت خوبی است تا بتوانیم فرهنگ مهدویت را گسترش و ترویج داده و برای ارتقای معنویت و بصیرت در جامعه تلاش های لازم را صورت دهیم.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام بهروز خطیبی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جلسه ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که در فرمانداری ویژه آمل برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه جشن های نیمه شعبان قرار داریم که ضرورت دارد برنامه ریزی شایسته ای در این باره صورت گیرد.

 

معاون اداره تبلیغات اسلامی آمل خاطرنشان کرد: مراسم احیای نیمه شعبان در مراکز قرآنی و مساجد شاخص شهرستان برگزار می شود و در کنار آن جشن های محوری نیمه شعبان را داریم.

 

وی ادامه داد: 138 مسجد شهرستان آمل آماده برگزاری باشکوه جشن های نیمه شعبان هستند که اعزام مبلغان دینی به مناطق شهری و روستایی در دستور کار قرار دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نشست هیأت های مذهبی و دهیاران در سطح شهرستان برگزار می شود تا با آمادگی کامل برنامه های نیمه شعبان، سوم خرداد و ارتحال امام را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام خطیبی از برگزاری مسابقه انتظار ظهور و محفل نورانی با قرآن کریم در آمل خبر داد و تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدوی زمینه ساز سعادت جامعه بشری می شود که باید در این راستا کوشا باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: این ایام فرصت خوبی است تا بتوانیم فرهنگ مهدویت را گسترش و ترویج داده و برای ارتقای معنویت و بصیرت در جامعه تلاش های لازم را صورت دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از فرهنگ مهدوی است که می طلبد از فرصت های موجود به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام خطیبی با بیان این که ویژه برنامه های گرامیداشت روز آزادسازی خرمشهر در شهرستان آمل برگزار می شود، گفت: ضرورت دارد در راستای پاسداشت حماسه هایی چون فتح خرمشهر به درستی کوشا باشیم.

 

وی با بیان این که حماسه های مهمی در نظام اسلامی داریم که باید از فرصت ها در راستای تبیین آن استفاده کنیم، افزود: حماسه اسلامی ششم بهمن آمل در وصیت نامه امام راحل یاد شده است که می طلبد برنامه های گرامیداشت آن را در گستره استانی و ملی برگزار کنیم.

 

سید جعفر رسولی، معاون فرمانداری ویژه آمل در این جلسه اظهار داشت: بعد از انقلاب بعضی از روزها ماندگار و تاریخی شدند که نمونه های بسیاری داریم و از جمله آن دفاع مقدس و حماسه اسلامی ششم بهمن آمل است.

 

وی بیان داشت: قسمت عظیمی از کشور ما را تصرف کرده بودند که خلق پیروزی سوم خرداد ماندنی شد و نقطه عطف جمهوری اسلامی از این روز شروع شده است که ضرورت دارد برنامه های ویژه ای را در پاسداشت این روز ماندگار داشته باشیم.

 

رسولی تصریح کرد: هر سال کار سنتی نصب بنر و جلسات مختصر انجام می شود که نیاز است برای ترویج و معرفی اهمیت این روز تلاش کرده و این حماسه ها را به نسل جوان جامعه معرفی کنیم.

 

معاون فرمانداری ویژه آمل ادامه داد: خاکریز کشورهای اسلامی توسعه پیدا کرده و باید برای حفظ این حریم خون دهیم که جوانان عزیز ما همانند دفاع مقدس به مجاهدت و ایثار می پردازند.

 

وی افزود: در این ایام برنامه های بصیرت افزایی با همکاری روحانیان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس صورت گیرد تا بتوانیم سهم بسزایی در انجام کارهای ماندنی و فرهنگی داشته باشیم./1314/202/ب2

ارسال نظرات