۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۲۷۲۱۲
امام جمعه جلفا: 

اقتصاد مقاومتی موجب اصلاح زیرساخت‌ها و تقویت تولید ملی می شود

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی فرصتی را فراهم می کند تا کشور با اصلاح زیرساخت‌ها و تقویت تولید ملی به خودکفایی کامل برسد.
اقتصاد مقاومتی

حجت‌الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه ویژه مسؤولان به سیاست های اقتصاد مقاومتی در دوران پسابرجام، اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید داشته‌اند؛ نباید نسبت به طرف غربی به ویژه آمریکایی‌ها خوش‌بین بود، چراکه آنان هیچگاه خیر ملت ایران را نخواسته‌اند.


وی با بیان این‌که رهایی از اقتصاد تک محصولی و توجه به مبانی اقتصاد مقاومتی دو راهکار مهم رهبر انقلاب در مقابله با تحریم‌های اقتصادی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، بهترین و زیباترین برنامه و پشتیبانی از ملت، مملکت، عزت انقلاب اسلامی و امید به آینده است.


امام جمعه جلفا با تأکید بر این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی، به معنای رها شدن از تهدیدهای اقتصادی غرب است، تصریح کرد: باید دانست که اقتصاد مقاومتی فرصتی را فراهم می کند تا کشور با اصلاح زیرساخت‌ها و تقویت تولید ملی به خودکفایی کامل برسد، در حقیقت اقتصاد مقاومتی به دنبال اصلاح زیرساخت‌ها و تقویت تولید ملی برای تحقق خودکفایی است.


حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که نباید توصیه های رهبر معظم انقلاب در حد شعار باقی بماند، خاطرنشان کرد: ضرورت حمایت از تولید ملی به معنای آن نیست که تولیدکننده داخلی هر کالایی را با بدترین کیفیت تولید کند و انتظار حمایت دولت و خرید مردم را داشته باشد، چرا که امروز در دنیای اقتصادی اصل رقابت یک مفهوم فراگیر است.


وی با بیان این‌که نیمی از مسؤولیت اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی بر عهده دولت و نیمی نیز بر عهده ملت است، افزود: باید با روی آوردن به تولید ملی، مصرف کالاهای خارجی را کاهش و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم، از سوی دیگر تولیدکننده داخلی نیز باید بر کیفیت محصولات تولیدی بیفزاید تا مردم نسبت به مصرف کالای ایران گرایش یابند.


مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که مفاهیم اقتصاد مقاومتی با تعابیر مختلف از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی کالبدشکافی شده است، گفت: صرفه جویی و پرهیز از اسراف، تجمل‌گرایی و عدم گرایش به رفتارها و آداب تجملاتی از جمله تعابیر مورد توجه در اقتصاد مقاومتی است.


وی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی به معنای زندگی در حالت متعادل است، افزود: برخی آداب و رسوم غلط غربی در زندگی روزمره ایرانی‌ها رسوخ کرده که این سنخیتی با فرهنگ و سنت‌های بومی و ملی ما ندارد، حوزه های علمیه به عنوان دیده‌بان فرهنگی و عقیدتی نظام بایستی نقشه راه ارایه شده از سوی رهبری را با تعابیر کاربردی و مصداقی به جامعه بیان کنند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات