۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۲۷۳۴۲
استاد حوزه علمیه کرمان:

شناخت هدف از ملزومات طلبگی است

استاد حوزه علمیه کرمان گفت: طلبه زمانی که توانست شناخت خوبی را از طلبگی داشته باشد در این صورت علاوه بر این که می تواند درس را خوب بخواند و در آینده فرد موفقی برای امام زمان می شود.
گردهمایی طلاب

حجت الاسلام حسین محمدی استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: طلاب باید در عمل کردن به اخلاق پیش قدم باشند.

 

وی افزود: باور کردن مسائل اخلاقی یکی از کارهای مهمی بوده که باید طلاب در زندگی طلبگی خود، در واجبات و مستحبات اهل باور باشند تا بتوانند اخلاق اهل بیت را در زندگی های خود عملی کنند.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که معرفت لازمه عمل کردن به واجبات است، اظهار داشت: طلبه ای که در زندگی خود نسبت به مسائل خدا معرفت داشته باشد می تواند زندگی رو به رشدی را برای خود ایجاد کند.

 

وی خاطرنشان کرد: زمانی که انسان شناخت خوبی را نسبت به خدا و اهل بیت داشته باشد می تواند فرمایشات آن ها را اجرایی کند زیرا اگر شناخت نباشد، اعمال انسان ثواب بالایی را دارا نیستند.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که اعتقاد قوی، باور انسان را افزایش می دهد، ابراز داشت: به مرحله یقین رسیدن سبب می شود که انسان بهتر، راز و نیاز را با خدا داشته باشد.

 

وی بیان داشت: یک فرد در حوزه علمیه زمانی که توانست طلبگی را بفهمد در این صورت می تواند طلبه موفقی برای امام زمان(عح) باشد تا یک زندگی هدفمندی را برای خود به رقم بگذارد.

 

وی در پایان گفت: طلبه زمانی که توانست شناخت خوبی را از طلبگی داشته باشد در این صورت علاوه بر این که می تواند درس را خوب بخواند و در آینده فرد موفقی برای امام زمان می شود./9707/302/ب3

ارسال نظرات