۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۲۷۳۵۰
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان خبر داد؛

شرکت ۲ هزار نفر در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به تجلیل از 45 نفر برتر سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان خوزستان، گفت: در این دوره 2 هزار نفر به رقابت با یکدیگر پرداختند.
مسابقات قرانی

حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌ نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تجلیل از برگزیدگان استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خوزستان، خاطرنشان کرد: در این مراسم از نفرات اول تا سوم رشته های، حفظ، ترتیل، قرائت، معارف، ابتهال، اذان و دعاخوانی تقدیر و تشکر شد.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به این که مسابقات کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مسابقه استانی در آذر ماه سال گذشته برگزار شد که متأسفانه به دلیل برنامه های متعدد فرهنگی و مالی عاملی در تأخیر تجلیل از برندگان بود که به لطف الهی برطرف شد.

 

حجت الاسلام فرهادی نژاد با اشاره به آغاز دوره 39 مسابقات قرآنی اوقاف ابراز داشت: مرحله شهرستانی در برخی شهرستان ها شروع شده است و ان شاء الله این مسابقات در اهواز برای خواهران 30 اردیبهشت ماه در شرکت توزیع نیروی برق استان و برادران 31 اردیبهشت در حرم علی بن مهزیار اهوازی برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسؤول در ادامه گفت: مرحله استانی بعد از ماه مبارک رمضان و در مجمتع فرهنگی فولاد برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که در سازمان اوقاف بحث دانش آموزان و فعالیت های قرآنی آنها از سال 94 به صورت مجزا و با همکاری آموزش و پرورش برگزار می شود، تصریح کرد: سال گذشته در سی و هشتمین دوره استانی مسابقات اوقاف 2 هزار شرکت کننده حضور داشتند و این تعداد جدا از 20 هزار نفر دانش آموز زیر 18 سال است.

 

این مسابقات در اهواز برای خواهران 30 اردیبهشت ماه در شرکت توزیع نیروی برق استان و برادران 31 اردیبهشت در حرم علی بن مهزیار اهوازی برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: از این تعداد 45 نفر به عوان برترین ها انتخاب و در مراسمی از آنها تجلیل به عمل آمد.

 

حجت الاسلام فرهادی نژاد با ابراز امیدواری از این که در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن شاهد افزایش کمی و کیفی نسبت به دوره های گذشته باشیم، اظهار داشت: با برنامه ریزی های ابتدایی و تشکیل ستاد استانی در شهرهای مختلف استانی ان شاء الله بتوانیم برنامه های بهتری در فعالیت های قرآنی داشته باشیم.

 

این مقام مسؤول در پایان تصریح کرد: برنامه ها و فعالیت های قرآنی برای افراد 18 سال به بالا صورت می گیرد و پایین تر از آن با همکاری آموزش و تحت عنوان شکوفه ها برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که ثبت نام اینترنتی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت سازمان اوقاف آغاز شده است، اظهار داشت: جامعه قرآنی استان را با توجه به هجمه های فراوان فرهنگی به همدلی و اتحاد دعوت می کنم تا شاهد بروز استعدادهای قرآنی در سطح بین المللی باشیم./9456/302/ب2

ارسال نظرات