۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۲۷۳۵۵
استاد حوزه علمیه بابل:

سبک زندگی دینی موجب آرامش و استحکام معنوی زندگی مشترک می شود

استاد حوزه علمیه بابل سبک زندگی دینی را موجب آرامش در زندگی مشترک دانست و گفت: سبک زندگی دینی، موجب کاهش نگاه مادی در زندگی و افزایش استحکام معنوی زندگی می شود
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در نشست سبک زندگی اسلامی در مسجد جامع مرزیکلا با اشاره به توجه اسلام به موضوع زندگی مشترک زناشویی، گفت: اسلام خانواده را رکن و زیر بنای یک جامعه سالم می داند و از این تأکید بسیاری بر پیوست و استحکام این نهاد مهم اجتماعی دارد.

 

وی افزود: در جای جای قرآن و نیز احادیث و روایات توجه به سبک زندگی مشترک زناشویی و روش های استحکام روابط میان همسران شده است.

 

نماینده سابق ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه به موضع همسان گزینی در زندگی مشترک از نگاه اسلام پرداخت و اظهار داشت: تنها علاقه برای استحکام زندگی مشترک در خانواده مهم نیست بلکه باید با علم و آگاهی نسبت به گزینش همسر و تداوم زندگی مشترک اقدام کرد.

 

وی با بیان روایتی از پیامبر گرامی اسلام درباره خوشبختی در زندگی، خاطرنشان کرد: همسرانی در زندگی خوشبخت هستند که همدیگر را از گناه حفظ کنند و برای هم سعادت دنیا و آخرت را به همراه بیاورند.

 

حجت الاسلام بابائیان به انتخاب درست دوست و رفیق در زندگی های خانوادگی پرداخت و افزود: بسیاری از مشکلات خانواده ها از همنشینی با رفیق ناشایست پدید می آید و فرزندان نیز از این رفت و آمدها اثر می پذیرند.

 

وی به موضوع سازش در زندگی زناشویی پرداخت و تصریح کرد: زن و مرد به دلیل تربیت خانوادگی، روحیات و شخصیت های شکل گرفته شبیه هم نیستند و سازش تنها روشی است که آنها را به تدریج به هم نزدیک می کند.

 

امام جمعه بابلکنار با تشریح ویژگی های سازش در زندگی مشترک، گفت: اگر قرار بود همه زن و شوهرها دارای ویژگی اخلاقی یکسان باشند، آن وقت سازی و همزیستی معنا نداشت.

 

وی ادامه داد: صبر و تفاهم در راه زندگی در کنار همراهی اطرافیان برای نزدیک کردن زن و شوهر آنها را به تدریج به هم علاقه مند تر و سازش پذیرتر می کند.

 

حجت الاسلام بابائیان با انتقاد از آمار بالای طلاق در جامعه، خاطرنشان کرد: بسیاری از طلاق ها و جدایی ها در زندگی زناشویی ناشی از عدم جاری شدن سبک زندگی اسلامی است.

 

وی افزود: یکی از چیزهایی که تنش را در زندگی خانوادگی ایجاد می کند، داشتن توقع بیشتر از حد توان از طرف مقابل است.

 

استاد حوزه علمیه یکی از عوامل دیگر تنش آفرین در زندگی مشترک را چشم و هم چشمی در قبال دیگران دانست و گفت: ندیدن ویژگی های خوب خانواده خود در کنار حسادت و چشم و هم چشمی های مادی متأسفانه بلای خانمان سوز در زندگی مشترک جامعه امروز ما شده است.

 

وی سبک زندگی دینی را موجب آرامش در زندگی مشترک دانست و اظهار داشت: سبک زندگی دینی، موجب کاهش نگاه مادی در زندگی و افزایش علاقه و استحکام زندگی بر اساس باورهای معنوی می شود./1313/202/ب2

ارسال نظرات