۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۴۲۷۴۴۰
با سخنرانی آیت‌الله حایری شیرازی؛

مراسم بزرگداشت آیت الله طاهری شیرازی برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید نورالدین طاهری شیرازی با سخنرانی آیت‌الله حایری شیرازی در مسجد حجت ابن الحسن تهران برگزار شد.
 تشییع پیکر آیت الله طاهری شیرازی در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت عالم عالیقدر مرحوم آیت الله سید نورالدین طاهری شیرازی عصر سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه در مسجد حجت ابن الحسن تهران با حضور آیت الله حائری شیرازی، استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش در این مراسم همچنین نماینده آیات عظام، طلاب و مدیران حوزه‌های علمیه، متولیان مساجد تهران، بیت معظم طاهری شیرازی، کارکنان نیروی انتظامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس هیأت رییسه مجلس، معاون وزیر نیرو، امام جمعه دزفول، حجت الاسلام مروی و کارکنان وزارت ارتباطات برگزار شد.

 

در این مراسم آیت الله حایری شیرازی در سخنانی مرحوم آیت الله طاهری شیرازی را فقیهی عالم، مبارز و صاحب فضیلت خواند و گفت: یکی از امتیازات عالمان حوزوی نسبت به دیگر عالمان، مسؤول دانستن خود در قبال جامعه است که این خصلت در وجود آن عالم عالیقدر به وفور قابل مشاهده بود آنطور که ایشان در سالهای حیات با برکت خود اقدامات بسیاری از جمله تلاش و پایداری در برچیدن فرقه بهائیت در محله چیذر تهران، ساخت مسجد و حسینه، برگزاری کلاس‌های فقه برای بازاریان و مهم تراز همه پرورش شاگردانی است که امروزه نقش مهمی در جامعه اسلامی دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به طلاب گفت: جامعه امروز آبستن حوادثی از سمت بهائیان است و با توجه به تلاش دشمنان در جهت ایجاد شبهه میان مردم، وظیفه طلاب جوان سخت‌تر و نیازمند احساس مسؤولیت بیشتری است.

 

گفتنی است، مراسم بزرگداشت دیگری روز چهارشنبه در مسجد خمسه واقع در خیابان دولت برگزار می‌شود./202/819/ب1

ارسال نظرات