۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۴۲۷۴۴۲
سخنران مسجد مقدس جمکران:

حضرت علی اکبر و امام زمان شبیه‌ترین مردم به پیامبر اکرم هستند

حجت الاسلام حسینی اراکی در آستانه ولادت حضرت علی اکبر(ع) در مسجد مقدس جمکران، گفت: شبیه ترین مردم به پیامبر اکرم(ص) در گذشته، حضرت علی اکبر(ع) بودند و در زمان حال نیز امام زمان(عج) هستند.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی امشب پیش از قرائت دعای توسل در مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداخت و گفت: متأسفانه تاریخ در حق حضرت علی اکبر(ع) و بسیاری از بزرگان دین ما جفا کرده است.

 

سخنران و مبلغ حوزه علمیه اظهار داشت: همه کسانی که درباره حضرت علی اکبر(ع) مطالب نوشته اند، متحد گفته اند که ایشان در تاریخ 11 شعبان المعظم 33 هجری متولد شده است و در سن 27 سالگی در روز عاشورای 63 هجری قمری به شهادت رسیده اند.

 

وی تأکید کرد: امام حسین(ع) نام تمامی فرزندان پسر خود را علی گذاشته بودند؛ امام حسین(ع) سوگند خورده است که اگر خداوند ده ها پسر به من بدهد، اسم آن ها را علی و اگر ده ها دختر به من بدهد، اسم آن ها را فاطمه می گذارم.

 

این کارشناس حوزوی ادامه داد: برای حضرت علی اکبر(ع) از سوی امام سجاد(ع)، برادر معصوم ایشان زیارت نامه بیان شده است؛ به طور کلی برای سه امامزاده واجب التعظیم، «حضرت معصومه(س)، حضرت عباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع)» از سوی ائمه معصوم(ع) زیارت نامه انشاء شده است.

 

وی افزود: در زیارت نامه حضرت علی اکبر(ع) آمده است که خداوند متعال ایشان را از اهل بیت قرار داده است و از هر گونه پلیدی به دور هستند؛ زمانی هم که خون ایشان ریخته شد، قطره ای از خون ایشان به زمین برنگشت و تمام قطرات خون ایشان، توسط ملائک به آسمان ها برده شد.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی بیان داشت: امام حسین(ع) درباره حضرت علی اکبر(ع) یک جمله بسیار مهم دارند و می فرمایند که ایشان، خَلقا و خُلقا، شبیه ترین انسان ها به پیامبر اکرم(ص) هستند؛ شبیه ترین مردم به حضرت رسول(ص) در زمان حال نیز امام زمان(عج) هستند.

 

وی ابراز کرد: خداوند متعال پیامبر اسلام(ص) را به صورت انسان آفریده است و ایشان صورت انسانی خود را تا زمان رحلت، حفظ کردند؛ همه بشر انسان خلق شده اند اما متأسفانه همه بشر انسان از دنیا نمی روند و برخی به شکل حیوان محشور می شوند.

 

سخنران و مبلغ حوزه علمیه اظهار داشت: امام علی(ع) می فرمایند که هر کس توانست شهوت خود را کنترل کند، از ملائک هم بالاتر می رود اما اگر نتوانست شهوت خود را کنترل کند، از چهار پایان هم پایین تر خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: خداوند متعال برای برطرف کردن نیازهای جوانان و انسان ها، سفره فراهم کرده است؛ برخی نیازهای خود را بر سر سفره خداوند و پیامبر اکرم(ص) برطرف می کنند، اما برخی نیازهای خود را بر سر سفره شیطان برطرف می کنند که دنیا و آخرت خود را به آتش می کشند./840/پ202/ی

ارسال نظرات