۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۲۷۵۳۹
حجت الاسلام والمسلمین قریشی مطرح کرد؛

ضرورت مدارا با مردم از سوی مدیران و مسؤولان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که مدیران و مسؤولان باید با مردم با مدارا رفتار کنند، گفت: مدارا با مردم سنتی از سوی پروردگار است که انسان مؤمن و به ویژه مدیران و مسؤولان نظام باید به آن توجه داشته باشند.
درس اخلاق ویژه مدیران درس اخلاق ویژه مدیران درس اخلاق ویژه مدیران درس اخلاق ویژه مدیران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه اخلاق ویژه مدیران که به میزبانی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، بر اهمیت مسأله موعظه در دین اسلام اشاره و اظهار کرد: مسأله موعظه و پند و اندرز در همه ادیان وجود داشته است و دین اسلام به آن رسمیت بخشیده است.


وی با تأکید بر اینکه موعظه باید در خانواده، ادارات و جامعه احیا شود، افزود: موعظه بسیار کارساز بوده و آیات قرآن و روش و منش معصومین(ع) وسیره علما در طول تاریخ بر این مسأله دلالت دارند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به وصیت نامه 31 نهج البلاغه، خاطر نشان کرد: امام علی (ع) در این وصیت نامه به امام حسن مجتبی (ع) نوشته است:« قلب خود را با موعظه احیا کن».


وی بر اثر بخشی موعظه مکتوب اشاره کرد و گفت: موعظه حضرت لقمان به پسرش در قرآن به صراحت وجود دارد؛ همچنین بسیاری از خطبه های نهج البلاغه به خاطر وعظ است، بنابراین لازم است، والدین نیز گاهی خواسته های خود را فرزندانشان مکتوب کنند.


عدم برگزاری جسات اخلاق ضعف بزرگی برای شهر ارومیه است


امام جمعه ارومیه با انتقاد از نبود جلسات اخلاق در شهر ابراز داشت: یکی از ضعف های شهر ارومیه نبود جلسات درس اخلاق است، برای ما و بویژه مدیران و مسؤولان نظام اسلامی لازم است که شخص صاحب نظری مباحث لازم را تذکر داده و ما را موعظه کند.


وی گفت: با توجه به اثربخشی موعظه، مدیران از برگزاری کلاس های اخلاق در ادارات غافل نشوند.


حجت الاسلام قریشی در ادامه بحث موعظه به کتاب هزار و یک کلمه علامه حسن زاده آملی پرداخت و گفت: علامه حسن زاده آملی در این کتاب مردی را که خواستار موعظه از سوی علامه شده بود بر اساس آیات و روایات به رعایت مواردی توصیه کرده است.


وی گفت: انسان باید به فکر خود باشد و خود را از یاد نبرد که لازمه این امر هم به یاد خدا بودن است، انسان نباید کاری را انجام دهد که دیگران را اصلاح کرده ولی خود در این مسیر گمراه شود.



نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: مدارا با مردم سنتی از سوی پروردگار است که انسان مؤمن و به ویژه مدیران و مسؤولان نظام باید به آن توجه داشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اهمیت مسأله تفکر در دین اسلام، اظهار داشت: تفکر در دین اسلام بسیار ارزشمند است، تفکر به انسان معرفتی می دهد که به دنبال آن عمل هم می آید.


وی با بیان این که انسان مؤمن باید بهترین وقت خود را به راز و نیاز با خداوند اختصاص دهد، گفت: از نظر مدیریت اسلامی صحیح نیست که مدیران بر اساس مشغله کاری حتی از اقامه نماز اول وقت غافل شوند.


امام جمعه ارومیه تهجد و شب زنده داری را هدیه ای از سوی خداوند بر بنده عنوان کرد و خاطرنشان کرد:  تهجد شبانه، صادقانه وارد کار شدن و یاری خواستن از خداوند، سه دستور العمل خداوند به پیامبر در سوره اسراء برای هدایت بت پرستان است که فرموده است: با انجام این سه دستور حق مستقر شده و باطل از بین می رود.


استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تبیین وعظ علامه حسن زاده آملی با اشاره به اینکه خواب، خوراک و سخن گفتن هم باید بقدر ضرورت باشد، افزود:در دین اسلام  به کم گویی سفارش شده است چراکه پرحرفی قلب انسان را تیره کرده و لغزش انسان را زیاد می کند.


هفته قرآنی در ارومیه برگزار می شود
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر تجدید عهد روزانه با قرآن کریم، خاطرنشان کرد: مسلمان و مؤمن باید اهل قرآن باشد، بر این اساس امسال هفته قرآنی در ارومیه اجرا می شود تا نتایج آن منجر شود آموزه های قرآن در ادارات، اجتماع و خانواده ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و عمل شود.


خطیب جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: اهل بیت(ع) واسطه فیض حق اند،  مؤمن باید همیشه با اهل بیت(ع) در ارتباط باشد؛ حرام بودن توسل، شبهه وهابیت است.


وی در پایان برخی کتابها را بهترین موعظه کننده خواند و گفت: از آنجایی که موعظه روح انسان را سیقل داده و معنویت می بخشد، وجود کتاب هایی همچون هزار و یک کلمه علامه حسن زاده آملی، منازل الاخره و مطالب الفاخره شیخ عباس قمی و زمزم عرفان آیت الله ری شهری در بیان احوالات آیت الله بهجت می تواند بسیار مؤثر واقع شود./936/202/ب2

ارسال نظرات