۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۲۷۵۵۶
آیت الله سبحانی:

غفلت از یاد خدا سبب انجام گناه می شود

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که در زمان انجام گناه پرده ای میان قلب و خدا وجود دارد، گفت: فراموشی خداوند سبب گناه می شود، منشأ گناه یک چیز بوده و آن غفلت و بی توجهی نسبت به خداوند است.
 ‌آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید  امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که مسائل بیان شده از سوی امیرالمؤمنین علمی بوده است، گفت: روزی شخصی از حضرت پرسید آیا خدایت را دیده ای، ایشان فرمود بله، من خدایی را که نبینم عبادتش نمی کنم.

 

وی افزود: اگر نظیر این سؤال ها نزد خلفا صورت می گرفت وضعیت به گونه بود که قتل آن ها واجب می شد اما امام علی(ع) به سؤالات پاسخ می دادند، آن شخص مجددا پرسید که چگونه خداوند را دیدی، حضرت فرمود خدا را با چشم مادی ندیدم بلکه خداوند را با دیده قلب و حقایق ایمان مشاهده کردم.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دیده ظاهری نبوده و دیده قلبی از اهمیت برخوردار است، اظهار داشت: اگر قرآن می فرماید قلب مرادش قلب صنوبری نیست بلکه منظور از قلب همان عقل است.

 

وی ادامه داد: اگر خداوند در قلب ما حاضر و ناظر باشد انسان کمتر گناه می کند، گناه غالبا غفلت از خداوند است؛ انسانی که گناه انجام می دهد خدا را فراموش می کند، پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند اگر کسی سرقت کرد در حال سرقت مؤمن نیست، اگر کسی زنا کرد در حال زنا مؤمن نیست.

 

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که در زمان انجام گناه پرده ای میان قلب و خدا وجود دارد، ابراز داشت: فراموشی خداوند سبب گناه می شود، منشأ گناه  یک چیز بوده و آن غفلت و بی توجهی نسبت به خداوند است./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات