۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۲۷۶۱۸
استاد حوزه علمیه خراسان:

مدارا کردن از عوامل شیرینی زندگی مشترک است

حجت الاسلام عدالتیان در کارگاه آموزشی مهارت های زندگی مشترک، مدارا کردن را از عوامل شیرینی زندگی مشترک عنوان کرد.  
عدالتیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عدالتیان در کارگاه آموزشی مهارت های زندگی مشترک که در مدرسه ی نواب برگزار گردید، به بررسی عوامل افزایش محبت بین زوجین پرداخت.

 

وی با تأکید بر اهمیت نقش مدارا کردن در زندگی مشترک، آن را به همراهی کردن در کنار یکدیگر به غیر از امور حرام معرفی کرد و همراهی بیشتر در امور زندگی را سبب شیرین تر شدن زندگی مشترک دانست.

 

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان روایتی از نبی اکرم به این مضمون که من مأمور شدم به مدارا کردن با مردم همانگونه که مأمور شدم به امر نبوت، گفت: مدارا کردن اگر در زندگی مشترک نباشد زندگی  شیرین نمی شود بلکه هر روز بیشتر به سمت تلخی خواهد رفت بنابراین زوجین باید تلاش کنند که در اموری که خلاف شرع و عقل نیست با یکدیگر همراهی داشته باشند.

 

حجت الاسلام عدالتیان در ادامه تحمل را از دیگر عوامل افزایش محبت در زندگی مشترک معرفی کرد و تحمل کردن را نوعی عدم انتقام و خودداری از مشاجره و اختلاف دانست.

 

وی تحمل را در زندگی مشترک امری بسیار مهم و سازنده عنوان کرد و نقطه مقابل آن را انتقام معرفی کرد و گفت: با انتقام ممکن است انسان طرف مقابل خود ساکت کند و یا عقده درونی خود را خالی کند ولی انتقام سازنده نیست بلکه بذر کینه ای است که بعدها رشد می کند و خود را نشان می دهد.

 

استاد حوزه علمیه خراسان تغافل را از دیگر کارهای مؤثر در روابط زوجین دانست و گفت: تغافل به معنای خود را به غفلت زدن است، یه عبارت دیگر تغافل یعنی دنبال مچ گیری نباشی.

 

وی ادامه داد: اگر قرار باشد در زندگی به ایراد گیری از یکدیگر بپردازیم زندگی تلخ می شود و دوام نخواهد آورد، کسی که می خواهد زندگی کند باید بسیاری از این امور و ایرادها را ندیده بگیرد و این همان تغافل است.

 

حجت الاسلام عدالتیان در پایان طلاب را توصیه به امر تحمل و سازش در زندگی کرد./863/202/ب3

ارسال نظرات