۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۲۷۶۴۷
امام جمعه بم:

جوانان اجازه ندهند دشمن ارزشهای اصیل اسلامی آنان را خدشه دار کند

امام جمعه بم گفت: امروز دشمن در صدد به انحراف کشاندن جوانان است، جوانان هوشیار باشند که ارزش های اصیل اسلامی آنان دچار خدشه قرار نگیرد و امروز حضرت علی اکبر(ع) که مایه افتخار جوانان هستند را الگو قرار دهند تا دشمن به اعتقادات و ارزشهای اسلامی آنان لطمه وارد نکند.
حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم

حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: نیروی جوان در هرکشوری نقش بسیار مهم و سازنده ای را در پیشرفت آن کشور دارد، امام خمینی(ره) در این راستا می فرمایند « شما جوانان امید و نوید من هستید و امید انقلاب از آن شماست» وتوصیه می فرمودند «شما جوانان همیشه در صحنه باشید».

 

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر نقش جوانان تأکید کردند و در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان نقش پررنگ و موثری را ایفا کردند.

 

امام جمعه بم تصریح کرد: امروز هم ما شاهد پیشرفت های در زمینه های مختلف از جمله عرصه های علمی از سوی جوانان هستیم، پیشرفت هسته ای، سلولهای بنیادین و پیشرفت های نظامی جوانان نقش موثری داشتند.

 

حجت الاسلام دانشی خاطرنشان کرد: امروز دشمن در صدد به انحراف کشاندن جوانان است و دشمن در این زمینه به نقش موثر جوانان برده است و می داند اگر یک نظام از مسیر، آرمان ها و ارزشهای حکومت خود فاصله بگیرد قدرت و قوت خود را ازدست می دهد، و جوانان باید توجه داشته باشند که به طور ویژه هدف آماج حملات همه جانبه دشمنان هستند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن در مسائل مختلف فرهنگی برای جوانان برنامه ریزی دارد، افزود: جوانان هوشیار باشند که ارزش های اصیل اسلامی آنان دچار خدشه قرار نگیرد و امروز حضرت علی اکبر(ع) که مایه افتخار جوانان هستند را الگو قرار دهند تا دشمن به اعتقادات و ارزشهای اسلامی آنان لطمه وارد نکند.

 

امام جمعه بم ادامه داد: حضرت علی اکبر(ع) برای حفظ ارزش ها واعتقادات خود جان خود را فدا کرد و بهانه به دست دشمن نداد و اجازه نداد دشمن اعتقادات و ارزش های او را خدشه دار کند و بنابراین می طلبد جوانان ما اجازه ندهند دشمن ارزش های اصیل اسلامی آنان را دچار خدشه کنند،همان گونه که جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند.

 

حجت الاسلام دانشی یادآور شد: جوانی، فرصتی است که پروردگار ما با نهایت لطف و کرم به بندگان بخشید و بر عهده جوان است که این نعمت پروردگار را به گونه ای نیکو پاس دارد و از هر ثانیه آن بهره برد و بر دانش و معرفت خود بیفزاید.

 

وی در پایان گفت: جوانی را هدر ندهید که همه زندگی به هدر رفته است، و جوانی، پلی میان کودکی و پیری است و خوشبخت کسی است که این پل را به سلامت بگذراند. /9709/302/ب3

 

 

 

ارسال نظرات