۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۲۷۶۸۸
مدیر کانون سلامت معنوی:

افزایش عقل گرایی در جامعه راه مقابله با عرفان‌های کاذب است

اسدالله تبار با اشاره به خطرات عرفان‌های کاذب و فرقه‌های ضاله و انحرافی در جامعه، گفت: برای جلوگیری از رشد این گونه فرق ما باید عقل گرایی را در جامعه افزایش دهیم و مبنای شیعه هم این گونه است که باید عقل گرا بود.
نقد عرفان حلقه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد اسدالله تبار، مدیر کانون سلامت معنوی شب گذشته در نشست تخصصی گروه فلسفه به بررسی عرفان های نوظهور و نقش موسیقی در آن پرداخت.

 

در این نشست که در محل مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، اسد الله تبار با اشاره به تحیر و سرگردانی در نسل امروز، تحیر را از زمینه های رشد در مسیر تعالی معرفی و مسائلی چون نداشتن تعریف درست، نداشتن الگو درست و نداشتن معیار صحیح را سبب ماندن در این سرگشتگی عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از فرق انحرافی مانند عرفان حلقه از همین سرگشتگی برای جذب و نفوذ در جوانان استفاده می کنند، گفت: حاصل شکل گیری و تعلیمات عرفان حلقه امروز تعداد زیادی بیمار روانی و جوانان فوت شده و خودکشی کرده است که این به خاطر سکوت و عدم ارائه الگو درست از جانب ماست.

 

القای توهم با استفاده از موسیقی و برگردان آن

این محقق و پژوهشگر پس از ارائه اطلاعات ابتدایی درباره عرفان حلقه کیهانی به بررسی القای توهم با استفاده از موسیقی منفی و برگردان آن از سوی این فرقه پرداخت و افزود: کسانی که وارد این فرقه شده با اعتقاد به تعالی وارد این فرقه می شوند.

 

وی ادامه داد: در این فرقه با ایجاد توهم در ذهن مخاطب و دادن خوراک لازم به آن، ذهن مخاطب را درگیر می کنند و طوری به ذهن مخاطب اطلاعات می دهند که مخاطب آن چیزی را می شنود که آن ها می خواهند.

 

مدیر کانون سلامت معنوی با بیان اینکه امروز بسیاری از دستگاه ها در کنترل حلقه کیهانی عاجز شده اند، دستکاری در ترجمه آیات قرآن و ارائه تفسیر های جدید و بدون مبنای صحیح را از جمله  برنامه های جدید این گروه عنوان کرد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: برای جلوگیری از رشد این گونه فرق ما باید عقل گرایی را در جامعه افزایش دهیم و مبنای شیعه هم این گونه است که باید عقل گرا باشد./202/863/ب1

ارسال نظرات