۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۲۷۷۰۱
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

آیت الله بهجت پشتیبان عظیم انقلاب و سبب دلگرمی امام و رهبری بود

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان این که حضرت آیت الله بهجت عارف منزوی و گوشه گیری از جامعه نبوده است، گفت: حضرت آیت الله بهجت پیشتبان بزرگ انقلاب اسلامی و سبب دلگرمی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.
صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و از شاگردان حضرت آیت الله بهجت، چهارشنبه در مراسم یابود هفتمین سالگرد حضرت آیت الله محمد تقی بهجت در مسجد فاطمیه(س) قم برگزارشد، به تبیین سیره علمی، اخلاقی و عرفانی ایشان پرداخت و گفت: ایشان یک سرمایه بزرگ برای حوزه های علمیه بود و داغ رحلت ایشان التیام بردار نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که حضرت آیت الله بهجت به مقام حقیقت بندگی، سیر و سلوک الهی و عرفان واقعی رسیده بود، گفت: زمانی که مؤمنان نمازهایی را پشت سر ایشان می ­خواندند، مقام عروج الهی و انقطاع را الهی درک می­ کردند، ایشان آیینه­ای از جلوه الهی بوده است.

 

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله بهجت اهتمام ویژه ای به مدوامت در دعا و مناجات با خدا داشته­ اند، گفت: زمانی که برخی از طلاب از ایشان ذکری را برای سیر و سلوک الهی درخواست کرده بودند، ایشان جواب دادند که تمام دعاها و مناجات ها را بخوانید.

 

امام جمعه موقت تهران به ضرورت توجه روحانیان به دعاها و مناجات اشاره کرد و افرود: دعاها و مناجات­هایی که از اهل بیت(ع) رسیده است سرشار از معارف خداشناسی، خودشناسی و قدرشناسی از خدا است و اگر این دعاها وجود نداشت، انسان­ها چگونگی طلب بخشش از گناهان و درخواست آرزوهای خویش در درگاه الهی را نمی دانستند.

 

 وی در ادامه سخنانش به بیان خاطراتی از سیره عرفانی حضرت آیت الله بهجت پرداخت و بیان کرد: ایشان به افرادی که رهنمودی برای سیر و سلوک الهی را درخواست داشتند، بیان کردند که به دانسته‌ها خویش عمل کنید تا خداوند علم به آنچه را که نمی‌دانید، به شما اعطا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز کرد: متأسفانه امروز برخی به دنبال استاد عرفان و ذکر خاص هستند در حالی به علمی که دارند عمل نمی­کنند، بنابراین هیچ زمانی به مقام سیر و سلوک الهی نخواهند رسید.

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: حضرت آیت الله بهجت پشتیبان عظیم انقلاب اسلامی و سبب دلگرمی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

 

وی با بیان این که حضرت آیت الله بهجت عارف منزوی و گوشه گیری از جامعه نبوده است، گفت: ایشان از مسائل نظام جمهوری اسلامی و مسلمانان جهان غافل نبوده است و آن علمایی که از پشتیبانی نظام کنار کشیده­اند در مسیر سیره عرفانی ایشان قرار ندارند.

 

 امام جمعه موقت تهران با بیان این که ایشان تمام مسائل سیاسی نظام اسلامی ایران و ملسمانان جهان را بررسی و رصد می کردند، گفت:  حضرت آیت الله بهجت  برای رفع گرفتاری نظام و مسلمان و شیعیان جهان دعا داشته و  ایشان در سخنی آورده است که اگر برای رفع گرفتاری شیعیان جهان دعا نکینم ما نیز به همان بلا و مشکلات آنها گرفتار خواهیم شد./998/پ202/ج1

ارسال نظرات