۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۲۷۸۱۷
آیت الله حسینی بوشهری:

آثار زیان بار نداشتن علم در زمینه پزشکی تبیین شود

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که آثار زیان بار نداشتن علم لازم باید در همایش ها و سمینارها تبیین شود، گفت: در فضای گفت وگو و گفتمان مناسب می توان بهتر به نتیجه رسید تا این که بخواهیم به سراغ ابزار دیگر برویم که در کوتاه مدت جواب می دهند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه امروز در دیدار محمود خدادوست در دیدار محمود خدا دوست مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با گرامیداشت مناسبت های ماه شعبان، میلاد امام زمان(عج) را تبریک گفت.

 

وی افزود: قبل از این که علم پزشکی نوین به وجود بیاید بر اساس نبض افراد بسیاری از بیماری ها را تشخیص می دادند اما  طب امروز برای تشخیص سلسله مراتب خود را دارد، شایسته است نسبت به مجموعه هایی که در کشور حضور دارند و مدعی هستند بر اساس روایات یا طب بوعلی نسخه می پیچند به صورت منطقی و با علم برخورد کرد.

 

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که راهکار این است که مجموعه ها دعوت شوند و مسائل به صورت عالمانه مورد نقد و بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: این که با حکم قضایی جایی پلمپ و بسته شود راهکار نیست چون ممکن است در گوشه ای بسته شود اما در گوشه ای دیگر باز خواهد شد.

 

وی ادامه داد: شاید دغدغه دوستان این است که افرادی شناخت  و آگاهی لازم را ندارند که بنده معتقد هستم با این مسأله نیز عالمانه باید برخورد کرد، انسان هیچگاه از کار نقادانه عالمانه ضرر نمی کند و پشیمان نمی شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آثار زیان بار نداشتن علم لازم باید در همایش ها و سمینارها تبیین شود، ابراز داشت: در فضای گفت وگو و گفتمان مناسب می توان بهتر به نتیجه رسید تا این که بخواهیم به سراغ ابزار دیگر برویم که در کوتاه مدت جواب می دهند.

 

وی عنوان کرد: مقصود از طب اسلامی یعنی آنچه که از سوی اهل بیت(ع) وارد شده که با استناد به کلمات اهل بیت(ع) به عنوان طب اسلامی شناخته می شود، این بدان معنا نیست که با طب دیگران تقابل وجود داشته باشد./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات