۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۲۷۸۶۹
حجت‌الاسلام شکوری:

قانون امر به معروف وظایف همه را مشخص کرده است

امام جمعه خوی گفت: قانون جدیدی که از طریق مجلس شورای اسلامی تصویب شده، وظایف و رسالت تمامی مسؤولان و مراکز مربوطه را به صورت شفاف مشخص کرده است.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در دیدار جمعی از خواهران ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: قانون جدیدی که از طریق مجلس شورای اسلامی تصویب شده فرصت مغتنمی است که فراروی ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور به وجود آورده است چون وظایف و رسالت تمامی مسؤولان و مراکز مربوطه را به صورت شفاف مشخص کرده است.

 

وی در ادامه ابراز داشت: باید همه توجه داشته باشند که رسالت ستادهای امر به معروف و نهی از منکر تنها تذکر لسانی است و اقدامات عملی به عهده سایر مجموعه ها و ضابطان قوه قضاییه می باشد از این رو نباید از ستاد فراتر از تذکر لسانی انتظار داشته باشیم.

 

امام جمعه خوی با اشاره به وظایف اعضای ستاد در قانون جدید گفت: تعیین سیاست ها و خط مشی های اساسی، آسیب شناسی و ریشه یابی، تعیین الگوهای رفتاری، زمینه سازی جهت مشارکت همه جانبه مردم، رصد کردن اقدامات انجام شده، تدوین راهبردهای آموزشی، شناسایی کردن ظرفیت ها، کمک به تشکیل جمعیت ها و تشکل های مردمی، حمایت همه جانبه از اقدامات قانونی، پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ارائه گزارش سالانه به مقام معظم رهبری، قوای سه گانه و مردم از جمله وظایف مهم ستاد در قانون جدید است.

 

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه اسلام تصریح کرد: در آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) جایگاه والای این دو فریضه الهی به وجه احسن تبیین شده است به طوری که آمر به معروف و ناهی از منکر به عنوان خلیفه خدا و خلیفه رسول خدا معرفی شده است.

 

وی ادامه داد: در بعضی از روایات مطرح شده است که اجرایی شدن واجبات، امنیت جاده ها، حلال بودن کسب ها، عمران و آبادانی زمین در سایه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

امام جمعه خوی افزود: اگر مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منكر بی تفاوت باشند سرنوشت جامعه برعكس و دعای مردم اجابت نخواهد شد و در مقابل آن با اقامه اين فريضه فراموش شده جوانان ما در فضای سالمی نفس خواهند كشيد كه به سمت پيشرفتی كه رضايت خداوند و اولياء الله در آن است قرار خواهند گرفت.

 

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: عضویت بسیج و نوع مسؤولان کلیدی در ستاد احیا از جمله نکات قوت قانون جدید است./202/1301/ب1

ارسال نظرات