۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۴۲۷۸۸۷
استاد حوزه علمیه:

بزرگ ترین عملیات روانی علیه آمریکا حضور با افتخار مادران شهدا در تشییع فرزندانشان است

حجت الاسلام یوسفی، حضور با افتخار مادران شهدا در تشییع فرزندانشان را بزرگ ترین عملیات روانی علیه آمریکا خواند و گفت: امروز باید از لاک تدافعی خارج شویم، رجزخوانی کنیم و حماسه ها را نشان دهیم.
تشییع پنج شهید مدافع حرم در قم دیدار خانواده شهدای مدافع حرم افغانستانی لشکر فاطمیون با مقام معظم رهبری  خانواده شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مسعود یوسفی، استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهدای خان طومان در مسجد الزهرا(س) گفت: بیشتری ضربه به دشمن را مادران شهدا می زنند که به جای عجز و لابه، شجاعانه و با افتخار پیکر فرزندشان را تشییع می کنند.

 

وی با بیان این که این بزرگ ترین عملیات روانی علیه امریکا است، افزود: می گویند هر چه می کشیم مقاومت بیشتر می شود، معلوم است چرا که بالاتر از کشتن و سر جدا کردن کاری نمی توانند بکنند و ما چه شهید شویم چه بمانیم، پیروز هستیم.

 

از فدا شدن در راه خدا و آرمان های الهی هراسی نداریم

حجت الاسلام یوسفی با بیان این که ما از فدا شدن در راه خدا و آرمان های الهی هراسی نداریم، اظهار کرد: خانواده شهدا به ویژه مدافعان حرم امروز با مشکلات بسیاری دست وپنجه نرم می کنند اما با این وجود سر جلوی کسی خم نمی کنند و جلوی دشمن آبروداری می کنند.

 

با پخش تصاویر شهادت شهدای مدافع، پیاده نظام دشمن نشویم/چرا فتح و ظفرمان را نشان نمی دهیم؟

استاد حوزه بااشاره به این که در صدر اسلام وقتی رزمندگان از جنگ باز می گشتند، نه کسی به بازماندگان بشارت می داد و نه به خانواده شهدا، تسلیت، گفت: ما ایرانی ها غالبا احساسی و عاطفی هستیم اما گاهی باید جلوی این احساس را بگیریم تا دشمن عجز ما را نبیند.

 

وی ادامه داد: این که مدام تصاویر شکنجه و به شهادت رساندن شهدا را به ویژه در فضای مجازی دست به دست کنیم، جز خدمت به دشمن کاری نکرده ایم و پیاده نظام دشمن شده ایم؛ پس فتح و ظفرمان را چگونه و کجا نشان می خواهیم نشان دهیم؟.

 

حجت الاسلام یوسفی خاطرنشان کرد: اصولا مگر جنگ غیر از این است که عده ای شهید یا جانباز شوند؟ این ملاک شکست نیست؛ شکست ما زمانی است که به گفته شهید جهان آرا، ایمانمان سقوط کند.

 

جوان ما باید بداند پدرانش چه حماسه ها آفریدند

وی با اشاره به دست نوشته های شهید همت و خاطره نگاری وی از وقایع اعزامشان همراه جمعی از رزمندگان از جمله حاج احمد متوسلیان به سوریه، گفت: در بخشی از این دستنوشته ها از سوی شهید همت خطاب به دولت سوریه آمده است: «ما مانند خیلی ها برای خوش گذارنی سوریه نیامده ایم. امده ایم بنا بر نگاه آخرالزمانی مان علیه اسرائیل بجنگیم و اگر صدق ادعای ما را می خواهید از نجارهای ایران بپرسید به تعداد تک تک نفراتمان تابوت سفارش داده ایم».

 

کارشناس مذهبی خطاب به جوانان گفت: این ها را بخوانید ببینید پشت این حرف ها چقدر فتح و ظفر است؟ جوان ما باید بداند پدرانش چه حماسه ها آفریدند. ما افتخار می کنیم به این که در پی این نگاه اسلامی جلو می رویم که تتمه نگاه حسینی است.

 

از لاک تدافعی خارج شویم و رجزخوانی کنیم

حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد: عرب زمانی در جنگ رجزخوانی می کند که جنگ نابرابر باشد، امروز ما هم باید رجزخوانی کنیم، از لاک تدافعی خارج شویم و حماسه ها را نشان دهیم.

 

وی ضمن تجلیل از شاعرانی که برای دفاع از حرم شعر سروده اند، گفت: باید برای ترویج این حماسه ها باید تلاش کرد نه بزرگ جلوه دادن دشمن؛ بزرگترین جبهه ای که می توان پشت مدافعان حرم داشت، حمایت است./202/930/ب1

ارسال نظرات