۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۲۷۹۲۱
آیت الله مجتهد شبستری:

عربستان لیاقت اداره حج را ندارد

امام جمعه تبریز گفت: لازم است در برگزاری مناسب مناسک حج تجدید نظر شود و باید در اداره حج بازنگری صورت گیرد چون رژیم آل‌سعود کفایت و صلاحیت اداره حرمین‌شریفین را ندارد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اعیاد شعبانیه به ویژه نیمه شعبان، اظهار داشت: تبعیت از نائب بر حق امام زمان(عج) وظیفه شرعی امروز ما است.

 

وی با تأکید بر تعمیق ایمان، خاطرنشان کرد: تشیع نباید در ظواهر و چراغانی، ریسه بندی و پخش شیرینی خلاصه شود، این امور لازم است اما آنچه مهم و ارزشمند است تخلق به اخلاق مهدوی است، شعیان لازم است در انجام آموزه های دینی و اسلامی تعمیق بیشتری داشته باشند.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر اتحاد و همدلی میان شیعیان جهان تا ظهور حضرت حجت (عج)، خاطرنشان کرد: اتحاد و همدلی میان محبان اهل بیت (ع) یک اصل اساسی است، نباید میان مسلمانان دو دسته گی به وجود آید و لازم است مسلمانان با استکبار، کفر و ظلم برای زمینه سازی ظهور منجی مبارزه کنند.

 

 

وی با بیان اینکه تأسی به ولایت فقیه از وظایف دوران غیبت است، تصریح کرد: نباید به گونه ای باشد که مدعی ولایت فقیه و پیروری آن باشیم و در عمل خلاف آن عمل کنیم، در دوران غیبت امام دوازدهم مهدی (عج) باید ما بیانات و رهنمود های نایب بر حقش  را عملی کنیم.

 

عضو خبرگان رهبری با تبریک هفته سربازان گمنام، از زحمات آن ها تقدیر و تشکر کرد و اذعان داشت: تلاش شبانه روزی سربازان گمنام سبب شده است تا بسیاری از توطئه ها خنثی و امنیت برای جامعه به ارمغان بیاید، اقدامات آن ها سبب شده است تا از ورود خرابکاران به حریم کشور جلوگیری شود.

 

وی ابراز داشت: ملت انتظار دارند سربازان گمنام در وزارت اطلاعات، تشکیلات قضایی و نیروی انتظامی مر قانون را عمل کنند و از جوسازی و زورگویی‌‌ها بیم و هراس نداشته باشند و هر کجا خیانتی و تخلفی دیدند چه از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی با حکم مقتضی و مجازات مقتضی عدالت اجتماعی را به مرحله اجرا در بیاورند.

 

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر، ادامه داد: نیرو های جوان انقلابی و یگان های مسلح توانستند با وجود حملات شدید رژیم بعث عراق و همیاری گروهک های قو گرا با عراق، به یاری خدا خرمشهر را آزاد کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله حج ابراهیمی اشاره کرد و کارشکنی های دولت سعودی در اعزام حجاج ایرانی به بیت الله حرام را مورد اشاره قرار داد و افزود: به تعویق انداختن مسأله حج امسال و کشاندن آن به دقایق پایانی فرصت اعزام حجاج، سبب تعطیلی حج امسال خواهد شد و باعث می شود به دور حج تمتع سال جاری خط قرمز بکشیم.

 

آیت الله مجتهد شبستری با اشاه به جنایت های آل سعود، اذعان داشت: سعودی‌ها به جان مسلمانان اهمیتی قائل نیستند، رفتار آنها در اجلاس استانبول، حمایت از گروه‌های تروریستی همچون داعش و به آشوب کشیدن منطقه سبب شد تا ملت ایران  نفرت خود را ابراز کند و شعار «مرگ بر آل سعود» سر دهند.

 

وی تأکید کرد: لازم است در برگزاری مناسب مناسک حج تجدید نظر شود و باید در اداره حج بازنگری صورت گیرد، رژیم آل‌سعود کفایت و صلاحیت اداره حرمین‌شریفین را ندارد./201/854/ب1

ارسال نظرات