۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۴۲۸۰۰۹
استاد حوزه علميه:

شرط ظهور امام زمان عمل به عهد شيعيان است

استاد سطح عالی حوزه علميه قم با اشاره به اينكه شرط ظهور امام زمان(عج) به اين است كه شيعيانش به عهد خود عمل كنند و سرمايه خود را در خدمت شيطان به كار نگيرند، گفت: اگر شيعيان امام زمان به عهد خود عمل كنند و سرمايه خود را در راه رضايت امام زمان بگيرند در ظهور امام زمان نيز تأخير نخواهد بود.
حجت الاسلام مسعود عالي حجت الاسلام مسعود عالي حجت الاسلام مسعود عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مسعود عالي، جمعه شب در دومين شب از ششمين همايش انتظاردر هيأت شهدا درب يلان كاشان، گفت: جشن هاي مربوط به اهل بيت(ع) اعم از جشن ميلاد و غدير و مبعث، تنها صرف رخ دادن حادثه اي در گذشته نيست تا دور يكديگر جمع شده و بخواهيم آن را ياد آن گرامي بداريم، بلكه قرار است در اين ايام يك اتفاقي جديدي رخ بدهد.

 

وي افزود: نيمه شعبان تنها يك حادثه در گذشته نيست بلكه شب و روز نميه شعبان و شب و روز عيد غدير و  عيد مبعث ايام الله است و در اين شب و روزهاي مبارك اتفاقات تازه اي رخ مي دهد و آن اتفاق تازه اين است كه رحمت و عنايت و لطف خاص خداوند متعال به غير از آن رحمت و لطفي است كه سال گذشته و به غير از آن رحمت و لطفي است كه سال آينده خواهد بود، بلكه رحمت و لطف جديد و مخصوص همين امسال را به دنبال دارد.

 

به گفته وي، روزها و شب هاي نيمه شعبان نيز مانند شب هاي قدر است كه ملائكه نزول مي كنند، از اين رو رحمت و نزول ملائكه اي كه امسال نازل مي شود، غير از آن رحمت و نزول ملائكه اي است كه سال  قبل بوده و به غير از آن رحمت و نزولي كه سال آينده خواهد بود، چرا هر سال سهميه خودش را دارد.

 

هر كسی شب نيمه شعبان چيزي از خدا بخواهد، خدا او را محروم بر نمي‌گرداند

استاد سطح عالی حوزه علميه قم افزود: شب نيمه شعبان از شب هاي با عظمت و روز آن نيز از روز هاي با عظمتي است و سهم خاص خودش را دارد، از اين رو امام باقر(ع) فرمود، خدا به عظمت خودش قسم خورد هركس شب نيمه شعبان چيزي از خدا بخواهد، خدا او را محروم  برنمي‌گرداند و اين سهم شب نيمه شعبان است.

 

حجت الاسلام عالي گفت: امام صادق(ع) مي فرمايد، شب نيمه شعبان آنقدر رحمت و عنايت خدا نازل است كه هر مولودي در اين شب در هرنقطه اي از جهان متولد شود حتي در دارالكفر، خدا به بركت شب نيمه شعبان او را به دارالاسلام مي رساند و حقيقت اسلام را به او وارد مي كند.

 

كارشناس ديني رسانه ملي يادآور شد: امام صادق مي فرمايد، شب نيمه شعبان براي ما اهل بيت به منزله شب قدر براي پيامبر است، همانگونه كه شب قدر در ماه رمضان براي پيامبر شب نزول قرآن بوده و شب تعيين سرنوشت ها است، شب نيمه شعبان نيز براي اهل بيت(ع) همين حكم را دارد چرا كه هم حقيقت قرآن نازل مي شود، هم باطن قرآن نازل مي شود و هم اينكه سرنوشت بشريت را رقم مي زند.

 

به گفته وي اين ايام و ليالي بسيار با عظمت است و ما بايد سعي و تلاش كنيم تا به لحاظ معرفتي و به لحاظ باور، يك قدم  به امام زمان(عج) به نزديك تر شويم.   

 

استاد سطح عالی حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به اينكه كسي كه زمينه هدايت داشته باشد او را رشد مي دهند، گفت: زمان ظهور زمان انسان ها به صورت جهشي رشد مي كنند اخلاق انسان ها كامل مي شود و كينه و دشمني به پايان مي رسد و در زمان امام زمان(عج) امنيت و عدالت فراگير مي شود.

 

از ابتداي خلقت بشر تا زمان ظهور تنها 2 درجه از 27 درجه علم براي انسان كشف مي شود

حجت الاسلام عالي با اشاره به اينكه، از ابتداي خلقت بشر تا زمان ظهور تنها 2 درجه از 27 درجه علم  براي انسان كشف مي شود و بيانگر اين است كه هنوز هيچي از علم كشف نشده است افزود: اين كشفيات علمي عجيب و قريب است كه 25 درجه علم باقي مانده را امام زمان(عج) مي آورد.

 

وي تمامي رشد عجيب اخلاق، معنويت، عدالت و امنيت را در زمان ظهور امام دانست و با اشاره به علت اينكه در زمان امام زمان چرا يك دفعه مردم رشد جهشي دارند، گفت: هر چند امام زمان معجزه مي كند اما اين رشد جهشي در زمان امام عصر(عج) معجزه نيست چرا كه اگر قرار بود معجزه باشد، در زمان پيامبر اكرم(ص)  اين معجزه رخ مي داد و و نيازي نبود تاريخ اين همه طولاني شود.

 

حجت الاسلام عالي ابراز کرد: معجزه و امدادهاي غيبي در هر زماني مي تواند وجود داشته باشد و  هنگام ظهور امام زمان نيز معجزه وجود دارد همانگونه كه در زمان جنگ تحميلي نيز بود، اما رشد جهشي در زمان ظهور معجزه نيست، بلكه به اين دليل كه در طول تاريخ، سر مومنان و شيعيان به قدري به سنگ خورده كه متوجه شده اند بايد به عهد خود عمل كنند و سرمايه را در خدمت او قرار مي دهند و در اين هنگام اوصاف امام زمان در آنها ظهور مي كند.

 

وي افزود: امام زمان عقل كل است و اخلاق مجسم و عدالت كل است و او است كه در يارانش كه دلداده او هستند صفاتش را متجلي مي كند و ياراني كه تسليم او هستند و به عهدشان عمل مي كنند عقل و عدالت  امام زمان نيز در آنها ظهور مي كند.

 

حجت الاسلام عالی در ادامه با اشاره به اينكه شرط ظهور امام زمان(عج) به اين است كه شيعيانش به عهد خود عمل كنند و سرمايه خود را در خدمت شيطان بكار نگيرند يادآور شد: اگر شيعيان امام زمان به عهد خود عمل كنند و سرمايه خود را در راه رضايت امام زمان بگيرند در ظهور امام زمان نيز تأخير نخواهد بود.

 

شايان ذكراست، ششمين همايش انتظار از ويژه برنامه هاي ميلاد حضرت ولي عصر(عج) هيأت شهدا كاشان درب يلان با حضور شعرا و ذاكران اهل بيت(ع) و سخنرانان برجسته مذهبي به مدت سه شب در حسينيه هيئت شهدا درب يلان شهرستان كاشان برگزار مي شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات