۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۴۲۸۰۲۲
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه:

انقلابی ماندن حوزه‎های علمیه در گرو بصیرت طلاب است

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) انقلابی ماندن حوزه‎های علمیه را در بیدار بودن و تیزبینی طلاب دانست و گفت: افراد بی بصیرتی که در جایگاه عالم فریب دشمن را می‌خورند افزون بر عدم مخالفت با تشویق و هزینه دشمنان در ترویج اهداف آنان روبرو می‌شوند که نمونه بارز آن را می‌توان اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی نام برد.
بصیرت

ربابه سادات جذبی، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت مهدی(ع)، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع روحانیان و اساتید حوزه علمیه تهران مبنی بر انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه، گفت: جدایی دین از سیاست همواره از مهم‌ترین اموری بوده که دشمنان اسلام در ادوار مختلف تاریخ مطرح کرده‎اند.

 

وی افزود: از همان نخستین روزهای دعوت پیامبر اکرم(ص)، دشمنان از رسول خدا درخواست می‌کردند که اسلام و مبانی آن را در زندگی روزمره فردی و اجتماعی وارد نکند تا آنان راحت بتوانند عاداتی را که قبل از اسلام بدان مبادرت داشتند همچنان ادامه دهند.

 

مدیر مدرسه علمیه خدیجه ام‌المومنین(س) با اشاره به بیانات امام را حل که فرمودند اگر طلاب در مساجد و حسینه‌ها بنشینند و احکام غسل و نماز را برای مردم تشریح کنند کسی با این اسلام دشمنی نمی‌کند، بیان داشت: کارتر در سفری که به عربستان داشت با شنیدن صدای اذان، بیان می‌کند اذان عربستان با اهداف ما در تعارض نیست و سیاست‌های ما را هرگز تهدید نخواهد کرد پس روزی صد بار اذان بگویند.

 

جذبی ادامه داد: پیامبر(ص) دین اسلام را که دین آزادی و آزادگی است برای ما مسلمانان به ارمغان آورد تا از بند اسارت و بندگی ظالمان نجات یابد و چون انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در راستای آموزه‎های اسلام ناب محمدی گام بر می‌دارد برای دشمنان به عنوان تحدید و مانع در رسیدن به اهدافشان به شمار می‌رود.

 

وی درباره وظایف طلاب در حفظ و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی، ابراز کرد: بصیرت و انقلابی‌گری دو وظیفه مهم طلاب به شمار می‌رود چرا که جایگاه و ارزش حوزه‌های علمیه در مبارزه با ظلم مستکبران و نفوذ دشمنان معنا می‌یابد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) انقلابی ماندن حوزه‎های علمیه را در بیدار بودن و تیز بینی طلاب معزز دانست و گفت: افراد بی بصیرتی که در جایگاه عالم فریب دشمن را می‌خورند افزون بر عدم مخالفت با تشویق و هزینه دشمنان در ترویج اهداف آنان روبرو می‌شوند که نمونه بارز آن را می‌توان اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی نام برد./302/813/ب1

ارسال نظرات