۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۲۸۰۹۴
آیت الله سبحانی در آیین عمامه گذاری طلاب المصطفی:

سربازی امام زمان با ملبس شدن طلاب رسمیت می‌یابد

حضرت آیت الله سبحانی طلاب را سربازان ولی عصر (عج) معرفی کرد و گفت: هر چند همه طلاب سربازان امام عصر (عج) هستند اما این سربازی با پوشیدن لباس روحانیت رسمیت می‌گیرد.
آیت الله سبحانی آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب المصطفی که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت ولی عصر (عج) گفت: میلاد منجی آخر الزمان در تمام کتب آسمانی بشارت داده شده است.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: منظور از عبادی الصالحون تنها شیعیان نیستند و به عده خاصی اختصاص ندارد؛ طبق آیات قرآن تمام کره زمین در اختیار صالحان قرار می‌گیرد؛ باید این را یادآور شویم که هیچگاه تمام کره زمین در اختیار صالحان قرار نگرفته است، هم در زمان پیامبر و پس از آن تابحال قسمت کمی از کره زمین در اختیار صالحان بوده و قسمت‌های زیادی از این کره خاکی در اختیار بت پرستان و کفار قرار داشته است.

 

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به آیه‌ای از سوره حدید ابراز داشت: خداوند می‌فرماید مردم بدانید ما زمین را احیاء می‌کنیم، بعضی از مفسرین احیای زمین را همان آبادانی به وسیله خورشید و باران تفسیر کرده‌اند که به نظر نمی‌رسد درست باشد؛ این احیا معنوی است و در جمع با آیه پیشین می‌توان گفت که زمین در اختیار صالحان قرار می‌گیرد و پاک و آباد می‌شود.

 

وی تصریح کرد: ما باید برای روزی که زمین احیا می‌شود تدارک ببینیم، همان گونه که یک مهمانی برگزار می‌کنیم برای روزی که حضرت ولی عصر (عج) ظهور می‌کنند آماده باشیم، این احیای زمین نیرو می‌خواهد و همین طلابی که در مدرسه آیت الله حجت درس می‌خوانند می‌توانند از این نیروها باشند؛ وظیفه این افراد آگاهی دادن و آماده کردن برای آن روز است.

 

این مرجع تقلید اظهار داشت: اگر شما وظیفه خود را خوب انجام دهید شاهد خواهیم بود که مردم دنیا ساختمان‌های فرمایشی و نمایشی را برچینند؛ مردم باید معتقد شوند ساختمان‌هایی که مدافعین از وطن را تروریست و کسانی که مردم را از خانه‌های خود بیرون می‌کنند صلح طلب می‌خوانند باید از بین بروند.

 

حضرت آیت الله سبحانی ارتقای کیفی و کمی مدرسه حجتیه را به خاطر اخلاص و از خود گذشتگی مرحوم آیت الله حجت دانست و گفت: من این مدرسه را در دوران ساخت به یاد می‌آورم که مرحوم آیت الله حجت زمین‌های اینجا را خریداری و مدرسه‌ای احداث کردند و کسی فکر نمی‌کرد که روزی چنین فعالیت‌هایی را در این سطح انجام دهد.

 

وی خطاب به طلاب جوان گفت: شما وقتی به مدرسه علمیه وارد می‌شوید و ثبت نام می‌کنید و در کلاس درس حاضر می‌شوید از سربازان امام زمان محسوب می‌شوید ولی زمانی این سربازی رسمیت می‌یابد که ملبس می‌شوید؛ ملبس شدن رسمیت بخشیدن به سربازی ما برای امام زمان (عج) است.

 

این مرجع تقلید افزود: مواظب باشید که ملبس شدن شما در دوران طلبگی دیر نشود، این لباس افتخار شما است؛ همزمان این افتخار برای شما محدودیت‌هایی را نیز به همراه دارد؛ در بعضی موارد حلال‌ها حرام می‌شود، از نظر اخلاقی، سلوکی، رفتار با همسر و مولا همه باید تحت برنامه باشد. خوشا به حال کسی که به وظیفه سربازی خود خوب عمل کند.

 

حضرت آیت الله سبحانی گفت: ای کاش همه به زبان‌های شرق آسیا مانند هند و چین آگاه بودند؛ یکی از روحانیان آن منطقه گفته بود که در عبارات کتاب‌های شرق آسیا که از اسلام بویی نبرده‌اند هم به صراحت آمده است که چنین امامی ظهور خواهد کرد./836/پ202/ج

ارسال نظرات