۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۲۸۱۳۳
با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

همایش ملی توسعه فرهنگ و سبک زندگی شهدا در تبریز برگزار شد

نخستین همایش ملی توسعه فرهنگ و سبک زندگی شهدا با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.
اسماعيل جبارزاده، استاندار آذربايجان‌شرقي شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی امروز در همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه در ترویج سبک شهدا اقدامات اساسی و کارشناسی صورت نگرفته است و این در حالی است که نسبت به کارهای غیراصولی نیز حساسیت کافی نداریم.


وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اولویت اصلی در حوزه فرهنگ شناخته می شود، خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ و سبک زندگی شهدا به نسل آینده ضرورتی است که گاه مورد غفلت قرار گرفته، البته نباید فراموش کرد که ترویج فرهنگ و سبک زندگی شهدا بدون شناخت صورت مسأله کاری بیهوده خواهد بود.


جبارزاده با تأکید بر این‌که شهدا جزء بهترین و برگزیده ترین انسان ها بوده اند، تصریح کرد: آنچه امروز در قبال شهدا مسؤولیت داریم، شناخت هدف آنها و ادامه راه آنان است، به عبارت دیگر معرفی شخصیت والای شهیدان به نسل آینده وظیفه همه کسانی که توفیق درک محضر این شهیدان را داشتند.


استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به رفتار و عمل شهدا چراغ راه و هدایت مردم به ویژه مسؤولان است، گفت: شهید باکری ها، تجلایی ها و یاغچیان ها انسان های معمولی بودند که هیچ وقت از خصوصیات اخلاقی والای خود نگفتند؛ بلکه وظیفه اخلاقی ماست که این ها را برای نسل جوان بازگو کنیم.


وی صفات اخلاقی نیکو، ایثار و فداکاری و تواضع شهدا را درسی معرفتی برای همگان دانست و گفت: از همه قلم به دستان و کسانی که خاطره ای از شهیدان دارند، می خواهیم که کارها و رفتارهای خداپسندانه این بزرگواران را به عنوان نسخه عملی برای جوانان بازگو کنند، چرا که نسل جوان جامعه عطش زیادی برای الگو برداری و یادگیری از سبک و فرهنگ شهدا دارند.


همچنین قدیر فرامرزی، دبیر اجرایی همایش ملی توسعه فرهنگ و سبک زندگی شهدا در حاشیه همایش در جمع خبرنگاران با بیان این‌که مقالات علمی برجسته و آثار متنوعی از چهره های علمی و هنرمندان کشورمان به دبیرخانه این همایش رسیده است، اظهار داشت: بخش فیلم کوتاه این همایش آثار زیادی را به خود اختصاص داده است.


وی از انتشار کتاب مقالات ارسالی به همایش نیز خبر داد و با بیان این‌که به دنبال فعالیت دائمی دبیرخانه همایش در تبریز هستیم، گفت: متن کامل مقالات برگزیده و چکیده دیگر مقالات ارسالی در قالب یک کتاب برای استفاده فرهیختگان و استادان و دانشجویان منتشر و در دسترس قرار می گیرد./935/202/ب2

ارسال نظرات