۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۲۸۱۵۳
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باید از هر فرصتی بهره برد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تأکید بر اینکه باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کرد، گفت: ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت و زمینه برای برپایی محافل انس با قرآن کریم است که باید برنامه ریزی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به نزدیکی ماه رمضان، خاطرنشان کرد: رسول مکرم اسلام(ص)، قرآن و اهل بیت(ع) را به ما سفارش کرده است که باید آنها را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

 

وی گفت: اهالی استان اردبیل برنامه‌های مناسبی را برای اهل بیت(ع) در طول سال برگزار می‌کنند و برنامه‌های مذهبی به ویژه عزاداری ایام شهادت و جشن‌های ولادت ائمه اطهار(ع) از رونق و شکوه خاصی در استان اردبیل برخوردار است و باید تلاش کنیم در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز استان اردبیل در کشور سرآمد باشد.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر اینکه باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی و برگزاری جلسات و محافل قرآنی استفاده کنیم، افزود: باید تلاش کنیم تا قرآن در لحظه لحظه زندگی مردم ساری و جاری باشد و محافل و مجالس قرآنی را با شکوه تمام برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تأکید بر ضرورت برگزاری محافل و مجالس قرآنی در سطح استان، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت و زمینه برای برپایی محافل انس با قرآن کریم است.

 

وی وظیفه صدا و سیما را در گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه مهم و تأثیرگذار دانست و بیان کرد: صدا و سیمای مرکز استان برای فضاسازی قرآنی و با هدف معرفی الگوهای قرآنی می‌تواند با انجام مصاحبه‌هایی با مفسران و پیشکسوتان و قاریان قرآنی، نمایش فعالیت‌های هیات‌های قرآنی و مساجد و انجام مصاحبه با مردم، به استقبال ماه مبارک رمضان برود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل تغییر فضای شهری را به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان از کارهای تاثیرگذار در فرهنگ استقبال از ماه مبارک رمضان دانست و گفت: باید در سطح استان همانند برنامه استقبال از محرم که با حضور مردم برگزار می‌شود، آیین‌های استقبال از رمضان با برنامه‌های ویژه و حتی در میادین شهر برگزار شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر برگزاری همایش تجلیل از افتخارآفرینان قرآنی، نمایش آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در کشورهای مختلف از صدا و سیما، برگزاری مراسم جزءخوانی در مصلای اردبیل و پخش آن از صدا و سیما، استفاده از چهره‌های شاخص و نام آشنای استانی و کشوری در برنامه‌های مذهبی صداوسیما تأکید کرد.

 

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: همایش تکریم از تلاش‌های خادم فرهنگ قرآنی، حجت‌الاسلام صبوری باید با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان و به صورت مردمی برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل کنند و منتظر نباشند تا دیگران برایشان تعیین تکلیف کنند، اظهار کرد: کار فرهنگی، خلق‌الساعه نیست و نباید انتظار داشته باشیم برنامه‌های فرهنگی ما زودبازده باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل احساس مسؤولیت در مردم را یک کار فرهنگی دانست و با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از صدا و سیما، بر برگزاری جلسات مناظره و مشاوره تأکید کرد./937/202/ب2

ارسال نظرات