۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۴۲۸۱۸۵
آیت الله نظری:

جنایت های داعش نمایش توحش مدرن است

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که متأسفانه امروز گروه های تروریستی منطقه نظیر داعش به نام اسلام بزرگ ترین جنایت های بشریت را مرتکب می شوند، گفت: این گونه جنایت ها اوج وحشی گری و توحش مدرن در دنیای امروز است.
آیت الله نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در جمع کارکنان اوقاف و امور خیریه مازندران، تعاون بقاء، تعادل وجود و تکامل مراسم را سه مسأله مهمی دانست که اگر بشر در مسیر آن قرار گیرد خیر دارین را در پی خواهد داشت، گفت: متأسفانه بشر در این بخش نقصان های بسیاری دارد و نتوانسته به خوبی به وظیفه خود عمل کند.

 

وی با اشاره به این که کسی نمی تواند تعاون وجود را منکر شود، افزود: بشریت در شش جهت فردی، جمعی، روحی، جسمی، دینی، اخروی حاجت مندی دارد که تعاون وجود رافع نیاز همه جانبه بشر است.

 

آیت الله نظری با بیان این که تعاون سبب تعادل قوا می شود، ادامه داد: متأسفانه بشر دنیای امروز آن تعادل لازم را ندارند و افراط و تفریط در امور زیاد دیده می شود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مال خوب است اما نه به طمع و قدرت خوب است اما نه به ظلم، خاطرنشان کرد: هر چیزی حدی دارد و تعادل باید حفظ شود و اینجا است که هر چقدر هم انسان علم آموخته باشد در این بخش به دین احتیاج پیدا می کند.

 

وی با بیان این که متأسفانه بزرگ ترین جنایت های بشری امروز در دنیای به اصطلاح متمدن و درس خوانده در حال انجام است، افزود: جنایاتی که امروز بشریت در کشورهای مختلف در حال ارتکاب آن هستند قابل باور نیست.

 

آیت الله نظری با اشاره به این که متأسفانه امروز گروه های تروریستی منطقه نظیر داعش به نام اسلام بزرگ ترین جنایت های بشریت را مرتکب می شوند، گفت: این گونه جنایت ها اوج وحشی گری و توحش مدرن در دنیای امروز است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه ادامه داد: جهان امروز جهان منطق، تعقل و تکامل است و ایده حرف، منطقی و قوی تر جلو و هر کاری زیبا تر و شیوا تر مقدم تر باید باشد و در میان جامعه امروز بشری نباید اصلاً دعوا و جنگ وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: تعاون ضروری است و تکامل و تعادل اختیاری است بعضی ها دارای این ویژگی ها هستند اما تکامل فکری و دینی را ندارند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که در مسأله تعاون، تکامل و تعادل، قرآن حضرت محمد و مکتب 14 معصوم عالی ترین مکتب در میان دیگر مکاتب بشری است، تصریح کرد: اما علیرغم همه تلاش های صورت گرفته از سوی پیامبر و ائمه معصومین(ع) موفقیت کامل حاصل نشد اما خداوند متعال جهان را آفرید برای این غایت و نتیجه و نتیجه خلقت بندگی خداوند است نه زندگی مادی و نتیجه آفرینش آشنایی با خداست نه گردش روزگار، بنابراین سنت قطعی الهی تعلق کرد بر نگهداری یک فرد کامل، مکمل، جهان ساز، علم مدار، قدرت بار مهدی آل محمد که روزی ظهور کند و زمین را از ظلم و ستم نجات دهد.

 

وی ادامه داد: تضییع حقوق آسمانی موجب شد از برای ذخیره یک مرد جهانی با تأییدات کامل ربانی که یکی روزی بیاید و بشریت را از ظلم و ستم نجات دهد که متأسفانه برخی ها که دیدگاه رئالیسمی دارند منکر ظهور و قیامت می شوند که این کار بیهوده ای است چون در ظهور حضرت، مسأله معاد و قیامت هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد.

 

آیت الله نظری افزود: اما آن کسی که ایده ئالیسم، توحیدی و خدایی است جهان را در حدوث، بقاء و دوام آن طرز دیگری تفکر و تعقل دارد بنابراین امام زمان(عج) ذخیره است از سوی خداوند متعال تا این عقب ماندگی ها را رفع کند و دروغ، ظلم و ستم را از جامعه بشری بیگرند.

 

وی افزود: وقتی امام زمان(عج) ظهور می کند جهان یکپارچه قرآنی، اسلامی، ایمانی و انسانی خواهد شد و دیگر دنیای بشر دادگاهی نمی خواهد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که جهان خلقت با تعاون می چرخد، گفت: جهان خلقت با تعاون تعادل ایجاد می کند. یعنی روزی می رسد که بشر دیگر نیاز به دادگاه و قاضی ندارد و بشر بر اساس عقل، علم و دین تصمیم می گیرد.

 

وی با بیان این که ظهور امام زمان(عج) حافظ مصالح عام است، تصریح کرد: ما منتظر ظهور امام زمان هستیم که بیاید جهان را از این لرزش و لغزش نجات دهد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که متأسفانه امروز می بینیم که در داخل و خارج از کشور کارهای بسیار عجیبی در حال انجام است و انسان از این کارها تعجب می کند و این کارها حتی در ممالک مدعی تمدن  نیز در حال انجام است، گفت: تمدنی که در آن آزار و استعمار باشد هیچ فایده ای برای بشر نخواهد داشت.

 

وی ادامه داد: ما جهان مدار هستیم و کل دانشمندان، فلاسفه، علمای جهان، ادیان و مذاهب عالم این مسأله را تأیید کردند که جهان روزی می رسد که دارای ظلم و بدی نباشد و زمین مرکز عقل اختیاری و اجباری شود و آن روز زمان ظهور حضرت مهدی موعود خواهد بود.

 

آیت الله نظری با بیان این که ظهور حضرت یک مطلب حتمی و قطعی که در جهان باید عملی شود، گفت: ظهور حضرت حجت افزون بر این که یک مطلب قطعی و شرعی است بلکه یک مطلب فکری و ضروری است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در بخش پایانی سخنان خود خدمت به مردم عبادی بس بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: اگر یک حاجت از کسی عملی بشود کار بسیار بزرگی است و اجر و ثواب بسیار بالایی دارد./202/950/ب1

ارسال نظرات