۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۴۲۸۲۰۲
امام جمعه موقت تهران:

جمهوري اسلامي ایران نيازمند اتحاد بر پايه اصول و ارزش ها است

امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر انسجام و وحدت و تكيه بر ارزش ها واصول نظام جمهوري اسلامي، گفت: امروز ايران نيازمند اتحاد و انسجام بر پايه ارزش ها و اصول و پيروي از ولايت فقيه در عصر غيبت است.
آيت الله محمد امامي كاشاني آيت الله محمد امامي كاشاني آيت الله محمد امامي كاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران، شب نيمه شعبان در جشن بزرگ ميلاد امام زمان(عج) در مصلي بقيه الله الاعظم كاشان گفت: منتظر امام زمان بودن با شعار و داشتن پرچم و داشتن هيأت كافي نيست، بلكه خصائل انساني و ارزش هاي انساني، رعايت حقوق مردم و اخلاق و تقوا براي منتظر بودن نياز است.

 

وي افزود: امام صادق(ع) مي فرمايد، كسي كه مي خواهد منتظر فرزند ما مهدي صاحب الزمان باشد بايد اخلاق نيكو داشته باشد و در حالت انتظار چشم به درگاه باشد ببيند چه زماني امام زمان خواهد آمد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري امانت داري، پاكي، تقوا، رعايت حقوق همسر و فرزند، ارحام و حقوق مردم را از ويژگي هاي منتظران ظهور امام زمان(عج) دانست و افزود: عليه يكديگر توطئه كردن خلاف انتظار است.

 

آيت الله امامي كاشاني با اشاره به حديث معتبري از امام رضا(ع) گفت: در آخرالزمان بين شيعيان به گونه اي اختلاف و خصومت ايجاد مي شود كه حاضر نمي شوند به يكديگر سلام كنند و اگر از دنيا بروند نه تنها حاضر نمي شوند به تشيع جنازه بروند بلكه او را لعن كنند و آب دهان به يكديگر مي اندازند.

 

وي افزود: امام رضا(ع) مي فرمايد زماني كه شيعيان چنين رفتارهايي با يكديگر داشته باشند بهترين زمان خواهد بود، از اين رو اگر شيعيان چنين رفتارهايي با يكديگر داشتند اگر چه از اين وضعيت متأثر هستيم اما اين رفتارها بيانگر نزديك بودن ظهور است.   

 

آيت الله امامي كاشاني گفت: اين سخنان امام رضا(ع) به اين معني نيست كه ما به چنين امري راضي باشيم و يا در برابر آن سكوت كنيم چرا كه راضي بودن و سكوت كردن منكر است و بايد امر به معروف و نهي از منكر كرد و جامعه را ساخت و اين وظيفه ما است كه به گونه اي باشيم كه خود را بتوانيم وصل به امام زمان كنيم.

 

امام جمعه موقت تهران، منظور از انتظار را وصل بودن به امام زمان(عج) دانست و افزود: منظور از انتظار به معناي پرچم داشتن و شعار دادن نيست بلكه بايد گوش و دل و قلب و گفتار و كردار خود را حفظ كنيم تا بتوانيم وصل شويم.

 

آيت الله امامي كاشاني، شهادت رزمندگان دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم در سوريه و عراق را رمز انتظار دانست و با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: خرمشهر در شرايطي به دست پرتوان رزمندگان اسلام آزاد شد كه ايران از فتح آن مأيوس بود اما دشمن مرعوب شد.

 

به گفته وي، امروز شرايط جهان به گونه اي است كه آمريكا و صهيونيست به عنوان بزرگ ترين جنايتكار دنيا و آل سعود به عنوان پشتيبان مالي و حمايت كننده مالي آمريكا و صهيونيست براي دنيا برنامه ريزي مي كنند. 

 

وي با اشاره به اينكه امام صادق (ع) مي فرمايد، خداوند در دل دشمن ترس ايجاد مي كند و دشمن مرعوب مي شود يادآور شد: امام خميني(ع) فرمود، خرمشهر را از خدا آزاد كرد و اين از عنايات خدا و امام زمان است.

 

امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر انسجام و وحدت و تكيه بر ارزش ها و اصول نظام جمهوري اسلامي گفت: امروز ايران نيازمند اتحاد و انسجام بر پايه ارزش ها و اصول و پيروي از ولايت فقيه در عصر غيبت است.

 

وي افزود: امام خميني (ره) با چنين تفكري انقلاب اسلامي را به پيروزي رسانيد و امروز نيز رهبر معظم انقلاب با چنين تفكري جمهوري اسلامي را هدايت مي كند و جمهوري اسلامي ايران امروز به عنوان يك كشور اسلامي مطرح در جهان شناخته شده است./202/1307/ب1

ارسال نظرات