۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۲۸۳۰۷
آیت الله نظری:

علما بعد از انبیا و اولیای دین، افضل طبقات هستند

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که علما بعد از انبیا و اولیای دین، افضل طبقات هستند، گفت: علمای دین، فضلای مذهب و فقهای دین دارای شرافت عالی و کامل هستند.
آیت الله نظری 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه عصر امروز در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب که در بیت ایشان برگزار شد با مهم ارزیابی کردن جایگاه علما و فقهای دین گفت: بعد از نبوت و امامت هیچ مقامی بالاتر از مقام علما نیست.

 

وی، علما و فقهای دینی را وارثان انبیا و اولیای دین جامعه اسلامی دانست و افزود: این جایگزینی به این دلیل است که دین، علم، خدا شناسی و خدا پرستی که سرمایه پیامبران است بعد از پیامبران علما، طلاب، فقها و حوزه های علمیه به ارث می برند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه های علمیه با بیان این که در روایات آمده است که قلم علما از خون شهدا نیز مقام بالاتری دارد، گفت: شهدا که به دلیل جان فشانی از مقام بسیار والایی نزد خداوند متعال برخوردار هستند چون جان خود را در راه حفظ اسلام و انقلاب تقدیم کردند، اما تنها چیزی که بر خون شهدا بالاتر است قلم و کاغذ علما است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که علت بقای خون شهدا قلم علما است، تصریح کرد: اگر زبان، قلم و رساله علما و فقهای دینی نباشد کسی نمی تواند جایگاه خون شهدا را برای جامعه تبیین کند.

 

وی با بیان این که علما بعد از انبیا و اولیای دین، افضل طبقات هستند، خاطرنشان کرد: علمای دین، فضلای مذهب و فقهای دین دارای شرافت عالی و کامل هستند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که حرکت در مسیر قرآن و حوزه های علمیه یک افتخار بزرگی است که شامل حال طلاب و روحانیان شده است، تصریح کرد: سربازی برای امام زمان(عج) افتخاری اعظم است که امروز نصیب طلاب حوزه های علمیه شده است.

 

وی با تأکید بر این که طلاب و حوزویان باید از فرصت علم آموزی که امروز به برکت انقلاب اسلامی برای آنها به وجود آمده به خوبی بهره گیرند، خاطرنشان کرد: همه تلاش یک طلبه باید در جهت علم آموزی و کسب تقوا به کار گرفته شود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به این که جایگاه حوزه های علمیه همواره ارزشمند و اثربخش بوده است، تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه ما باید طلابی در تراز این انقلاب همچون امام راحل، مقام معظم رهبری و دیگر مراجع حاضر پرورش دهند.

 

آیت الله نظری در ادامه سخنان خود با تبریک میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج) گفت: نیمه شعبان روز عظمت جهانی، عمومی، عام، تام، قطعی، حتمی است که حافظ نتیجه خلقت از دست صاحب امروز امام زمان مهدی آل محمد است.

 

وی با بیان این که امام زمان(عج) روزی با ظهورش قرآن را که همچون آفتاب است زنده می کند و آن روز همه جهان روشن و نورانی خواهد شد، افزود: متأسفانه دنیا امروز تاریک است چون به قرآن عمل نمی کنند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه خاطرنشان کرد: وجود امام زمان (عج) سبب حیات عام، تام، دائم بندگان خدا و دنیای بشریت و همه امت محمد می شود.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از عموم مردم به دلیل حفظ شعائر دینی در اعیاد و شهادت ها، تصریح کرد: مردم مازندران دهه غدیر، فاطمیه و اعیاد و عزاداری های مهم را همواره زنده نگه داشته اند و این بسیار قابل تقدیر است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که علما همواره در مباحث دینی پرچم دار بوده اند، گفت: این کارها سبب سعادت و خیر دنیا و آخرت است./202/950/ب1

ارسال نظرات