۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۲۸۳۰۸
مدیر مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس:

بخش عظیمی از بیداری اسلامی را مدیون طلاب غیر ایرانی هستیم

مدیر مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس با بیان این که حدود 800 تا 900 طلبه غیر ایرانی تا کنون از این مجموعه فارغ التحصیل شده اند، گفت: بخش عظیمی از بیداری اسلامی را مدیون طلاب غیر ایرانی هستیم.
خواهران بسیجی

منوره شایسته خو، مدیر مؤسسه علمی تحقیقی نرجس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به سالروز تأسیس مکتب نرجس همزمان با ایام ولادت امام زمان(عج) گفت: استاد طاهایی با همکاری مجدانه و مخلصانه خود در 50 سال قبل نسبت به تأسیس این مدرسه اقدام کرد.


وی به هدف تأسیس این مجموعه علمی و دینی اشاره و اظهار کرد: این مدرسه با هدف ایجاد معرفت، شکوفا شدن انتظار واقعی و تربیت منتظران واقعی بنا نهاده شد.
 

شایسته خو افزود: این مدرسه در جهت تأمین و تبیین ارزش های اسلامی و برطرف کردن دغدغه های رهبر معظم انقلاب فعالیت می کند.

 

مدیر مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس به تحصیل طلبه های ایرانی و غیر ایرانی در این مجموعه علمی تحقیقی اشاره و بیان کرد: هر ساله به صورت میانگین حدود 50 تا 70 طلبه ایرانی و 10 تا 15 طلبه غیر ایرانی از این مدرسه فارغ التحصیل می شوند.
 

وی با بیان این که نگاه استاد طاهایی فرامنطقه ای بود، ابراز کرد: ایشان در سال 59 نسبت به جذب طلبه غیر ایرانی اقدام کرد و معتقد بود که اسلام دینی جهانی است بنابراین باید پیام آن را به جهان برسانیم.


شایسته خو به تأکید استاد طاهایی برای حضور خانم های طلبه در این مدرسه، گفت: ایشان بانوان را نیروی محرکه خوبی برای تربیت می دانستند و تأکید بر اشتغال خانم ها در این مدرسه بود.


بخش عظیمی از بیداری اسلامی را مدیون طلاب خارجی هستیم
 

مدیر مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس با بیان این که از 20 ملیت در این مجموعه مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: از همه قاره ها پذیرش طلبه داریم که بعد از اتمام تحصیلات به کشور خود بازگشته و به ترویج و تبلیغ دین اسلام می پردازند.


وی خاطرنشان کرد: حدود 800 تا 900 طلبه غیر ایرانی تا کنون از این مجموعه فارغ التحصیل شده اند.


شایسته خو به عملکرد و بازدهی طلاب غیر ایرانی در کشورهای آن ها اشاره و ابراز کرد: بخش عظیمی از بیداری اسلامی را مدیون طلابی هستیم که در ایران درس خوانده اند، این طلبه ها عملکرد و آثار مثبتی داشته اند.
 

مدیر مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس خاطرنشان کرد: بسیاری از طلبه هایی که گرایش به تحصیل در این مؤسسه را پیدا کرده اند به خاطر فارغ التحصیلان این مدرسه بوده است که با تشویق و راهنمایی خود، زمینه کسب معارف دینی را برای آن ها فراهم کردند./302/1310/ب1

ارسال نظرات