۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۴۲۸۳۱۱
سخنران حرم مطهر رضوی:

عمل به قرآن از ویژگی های منتظران واقعی است

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه شهدا و رزمندگان اسلام با دادن جان خود از قرآن و اسلام دفاع کردند، تکلیف منتظران واقعی را دفاع از قرآن دانست و گفت: امروز اسلام به برکت قرآن زنده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری ساعاتی پیش در مراسم جشن  نیمه شعبان که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را قرآن ناطق می گویند.


وی با اظهار به اینکه قرآن را قرآن صامت و ناطق می گویند و منتظرین قرآن ناطق چه تاجی بر قرآن صامت گذاشته اند، به شش تکلیف منتظرین قرآن ناطق و مهدی موعود اشاره کرد.


حجت الاسلام  مهدی ماندگاری با اشاره به آیه قرآن کریم «وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» افزود: تکلیف اول منتظرین این است که قرآن را از مهجوریت در بیاورند و باور به این داشته باشند که این قرآن کریم کتاب هدایت و زندگی انسانهاست.

 

سخنران حرم مطهر رضوی با تاکید بر اینکه کتاب هدایت و نقشه هدایت باید در دسترس همگان باشد، خاطر نشان کرد: اگر قرآن کریم را باور داشته باشیم باید دائما به آن رجوع کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه تکلیف اول همه منتظرین حضرت مهدی (عج) اعتقاد به قرآن است، اظهار داشت: قرآن کریم همه صندوق پیامک های خداوند کریم است.

 

کارشناس مذهبی با اظهار تاسف به اینکه مردم قرآن را برای مرده می خوانند در حالی که قرآن برای مردگان نازل نشده است، یادآور شد: قرآن برای زنده گان نازل شده است و باید همیشه به عنوان نقشه راه همراه مسلمانان باشد.


حجت الاسلام ماندگاری انس، باور و مراجعه به قرآن را برای عموم مسلمانان ضروری دانست و تاکید کرد: اعتقاد به قرآن در بین مسلمانان حفظ باید شود.


وی تکلیف دوم منتظرین را با اشاره به آیه قرآن کریم «وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا» تلاوت قرآن کریم دانست و افزود: یکی از زیباترین لحظه های جبهه و جنگ این بود زمانی که لحظه ای خلوت پیش می امد شهدا و رزمندگان اسلام با حزن و اندوه قرآن می خواندند.


کارشناس مذهبی تدبر در قرآن را تکلیف سوم منتظرین امام زمان دانست و اظهار داشت: تدبر در قرآن فرمول زندگی انسانهاست.

 

سخنران حرم مطهر رضوی با اظهار تاسف به اینکه امروزه سن ازدواج در جامعه اسلامی بالا رفته است و دلیل آن عمل نکردن به دستورات قرآن کریم است، اظهار داشت: تکلیف چهارم منتظرین واقعی عمل به قرآن است.

 

وی با بیان اینکه اگر به دستورات قرآن عمل کنیم فردا به دستورات امام زمان (عج) عمل می کنیم تکلیف پنجم منتظرین واقعی را توصیه قرآن به دیگران دانست و عنوان کرد: قرآن را برای دیگران تبلیغ کنیم.

 

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه با اشاره به اینکه شهدا و رزمندگان اسلام با دادن جان خود از قرآن و اسلام دفاع کردند، تکلیف ششم منتظرین را دفاع از قرآن دانست و خاطر نشان کرد: امروز اسلام به برکت قرآن زنده است.


 
سخنران حرم مطهر رضوی در پایان با بیان اینکه امروز قرآن و آیات عفاف و حجاب در زیر دست و پا له می شود و دفاع از مظلوم مورد بی اعتنایی قرار می گیرد و به آن توجه نمی شود، اظهار داشت: مسلمین و منتظرین واقعی باید از قرآن کریم دفاع کنند./202/859/ب1

ارسال نظرات