۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۲۸۳۲۰
آیت الله ممدوحی:

حیات دینی مرهون وجود علما در طول تاریخ است/ مسؤولان حوزه جلوی نفوذی ها را بگیرند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه علمیه گفت: علت این تأکیدات نفوذ است، چون نفوذی ها همه جا نفوذ کرده اند، مسؤولان باید موارد نفوذ را کشف کنند و جلوی نفوذی ها را بگیرند.
آیت الله ممدوحی

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب تهرانی و تبیین وظایف روحانیت از سوی ایشان گفت: پس از غیبت صغری تا امروز که ما هستیم دین را علما حفظ کردند.

 

وی افزود: هر زمان مشکلی پدید آمده علما و روحانیان سخنرانی کردند و مقاله و کتاب نوشتند، همچنین در زمان ضرورت جنگیدند و در زمانی که نیاز بوده جان خود را در راه اسلام فدا کرده و شهید شدند از این رو همواره در صحنه حاضر بودند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری حیات دینی را مرهون وجود علما در طول تاریخ دانست و اظهار داشت: این که همین الان در مساجد و جاهای دیگر مردم به نماز می ایستند و محفوظ ماندن آنچه که بر سینه پیامبر نازل شده را علما در طول تاریخ با مطالعه، علم، شهادت، مجاهدت و جواب شبهات حفظ کردند.

 

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در گسترش شبهات دینی در پاسخ به این که آیا طلاب عرصه مجازی را جدی گرفته اند، ادامه داد: طلاب جدی نگرفته اند، جواب شبهات همواره به وسیله علما بوده است؛ متأسفانه با وجود این که ما اکنون وسایل بسیاری در دست داریم و می توانیم بر موجی که دشمن قرار دارد سوار شویم و علیه آن ها استفاده کنیم اما این کار را نکردیم.

 

آیت الله ممدوحی با بیان این که حوزه وظیفه دارد عده ای از فضلا را جمع کند که به شبهات پاسخ بدهند، ابراز داشت: عده ای از فضلای بنام باید جمع شوند تا شبهات و مشکلات را حل کنند نه این که عده ای باشند که تحت تأثیر شبهات قرار گیرند؛ باید اتاق فکری با حضور فضلا باشد تا شبهات جواب داده شود، قطعا بر حوزه علمیه واجب است که این کار را انجام دهد.

 

وی با اشاره به تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه علمیه عنوان کرد: علت این تأکیدات نفوذ است، چون نفوذی ها همه جا نفوذ کرده اند البته این دلیل بر ضعف حوزه نیست؛ هرجا یک لجنه پاک و پاکیزه ای وجود دارد نفوذی ها نیز حضور پیدا کردند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مسؤولان باید موارد نفوذ را کشف کنند و جلوی نفوذی ها را بگیرند، علما و بزرگان در مجالس و محافل باید طلاب جوان را با ویژگی های انقلاب آشنا کنند و تفهیم کنند اگر آسیبی به انقلاب وارد شود حوزه، علم و عالمی در کار نیست؛ دشمن کاری را که در جاهای دیگر انجام داده صد برابرش را با ایران می کند؛ باید توجه داشت که نگهدارنده عزت و شوکت انقلاب است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات