۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۲۸۳۶۹
آیت الله اراکی:

پشتیبانی همه جانبه از نظام رسالت اصلی حوزه انقلابی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حمایت همه جانبه از نظام اسلامی و تامین نیازهای نظام در ساحت های مختلف را رسالت اصلی حوزه انقلابی دانست.
همایش حوزه انقلابی, بیم ها و امیدها در مدرسه دارالشفاء حوزه انقلابی آیت الله اراکی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین و دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروز سوم خردادماه همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر در همایش حوزه انقلابی، بیم ها و امیدها که با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی و سردار سلیمانی، شخصیت های حوزوی، علما و استادان حوزه در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، شاخصه های حوزه انقلابی را تبیین کرد.

 

وی انقلابی بودن را به معنای قدم برداشتن در مسیر تحکیم ولایت امیر المؤمنین دانست و ولایت فقیه را در ادامه ولایت ائمه طاهرین(ع) ارزیابی کرد.

 

آیت الله اراکی با تاکید بر لزوم اطاعت و تبعیت محض همگان از ولی فقیه تاکید کرد: ولی فقیه جانشین امام عصر به شمار می آید و اطاعت از ایشان به مثابه اطاعت از امام زمان(عج) است.

 

آیت الله اراکی همه مسؤولان کشور، سران قوا و مدیران را به اطاعت محض از ولی فقیه توصیه اکید کرد و گفت: مشروعیت فعالیت همه مسؤولان در گرو رضایت ولی فقیه است.

 

نماینده منتخب مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، پاسخگویی به نیازهای نظام در عرصه های مختلف را وظیفه حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد که حوزه باید در ساحت های مختلف نیازهای نظام اسلامی را پاسخگویی کند و در این عرصه پیشگام باشد.

 

 وی وظیفه حوزه های علمیه را حمایت و پشتیبانی همه جانبه از نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: حوزه های علمیه در پیدایش نظام اسلامی نقش بسیار مهم و منحصر به فردی را ایفا کردند و امروز نیز باید با تمام وجود در خدمت نظام اسلامی و نیازهای آن باشند و از آن حراست کنند.

ارسال نظرات