۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۲۸۴۳۷
معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

حوزه های علمیه آذربایجان غربی فقط پاسخگوی یک دهم نیاز تبلیغی استان هستند

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به کمبود مبلغ در سطح شهرها و روستاهای استان، گفت: به طور نسبی می توان گفت در عرصه تبلیغ تنها توانسته ایم یک دهم نیاز استان را پاسخگو باشیم.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام حیدر عباسی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری  رسا  در ارومیه، با اشاره به فعالیت تبلیغی 90 مبلغ طرح هجرت در آذربایجان غربی، گفت: در طول سال نیز 40 تا 80 مبلغ به صورت مقطعی و کوتاه مدت از قم برای تبلیغ در مناسبت های ملی و مذهبی به آذربایجان غربی اعزام می شوند.

 

وی به کمبود مبلغ در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: با توجه به تعداد زیاد روستاهای آذربایجان غربی فقط  توانستیم روستاهای بیش از یکهزار خانوار را پوشش دهیم.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: تعداد کثیری از روستاها درخواست مبلغ کرده اند که با توجه به کمبود مبلغ نمی توانیم پاسخگوی آن ها باشیم.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: در کنار کمبود مبلغ در اکثر روستاها در سطح شهر نیز مساجد و حسینیه هایی وجود دارد که خالی از وجود روحانی است و به طور نسبی می توان گفت تنها توانسته ایم در عرصه تبلیغ یک دهم از نیاز استان را پاسخگو باشیم.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که روند تربیت مبلغ  طولانی و حداقل 8 سال زمان لازم است تا یک مبلغ وارد عرصه تبلیع شود، گفت: به این دلیل تعداد مبلغان و مکان های مورد پوشش تطبیق پیدا نمی کند.

 

وی تشویق نیروهای تیزهوش و قوی برای ورود به حوزه های علمیه را از جمله اقدامات برای افزایش تعداد مبلغان در سال های آینده دانست.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی افزود: یکی دیگر از اقدامات معاونت تبلیغ حوزه های علمیه استان تبلیغ در شهرها و استان های دیگر برای جذب مبلغ است که هر مبلغی آماده تبلیغ در آذربایجان غربی باشد امکانات برای او از سوی معاونت فراهم می شود.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به کمبود امکانات در عرصه تبلیغ، اظهار داشت: مسؤولان امر باید نسبت به فرهنگ جامعه اهتمام داشته باشند و فضای تبلیغی را در جامعه گسترش دهند.

 

وی به ابزارهای دشمن برای جذب جوانان اشاره و تصریح کرد: در عرصه تبلیغ مشوق ها، امکانات  تشویقی و زیرساخت ها در اختیار مبلغ ها نیست تا جوانان را از پای اینترنت، ماهواره و بازی های خطرناک به مساجد جذب کنند 

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که فرهنگ ایران ریشه در اسلام دارد، گفت: برای این که انقلاب ایران، اسلامی بماند باید آداب و سنن اسلامی را به شکل بومی شده ایرانی تقویت کرد.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که دولت برای برنامه های فرهنگی بودجه مصوب دارد، افزود: تمامی ارگان ها از بودجه های کلان فرهنگی برخوردار هستند اما اقدامات ملموسی در زمینه تقویت فرهنگ دینی جامعه انجام نداده اند.

 

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: فرهنگ دینی را غیر از حوزه هیچکس نمی تواند عهده دار شود، چرا که حوزویان متخصص در این کار بوده و باید امور فرهنگی را بر عهده بگیرند./1301/302/ب2

ارسال نظرات