۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۲۸۵۳۹
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع کشور:

شهدا در عملیات بیت المقدس صحنه عاشورا را زنده کردند

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع کشور گفت: شهدا در عملیات بیت المقدس صحنه عاشورا را زنده کردند و در سخت‌ترین شرایط کسی عقب‌نشینی نکرد.
سردار شکارچی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، سردار ابوالفضل شکارچی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع کشور به مناسبت بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در مراسم گرامیداشت ۱۱۰ شهید آزادسازی خرمشهر و یادواره شهدای محله راه چمن شهر قزوین که دوشنبه شب در مسجد راه چمن برگزار شد، گفت: رژیم بعث عراق در 578 روزی که خرمشهر را در تصرف خود داشت، جنایات زیادی را بر علیه مردم این شهر خرمشهر انجام داد.

 

وی افزود: یکی از فرماندهان عراقی عمامه آیت‌الله قنوتی که نخستین شهید روحانی جنگ هستند را به ماشین بست و برای ایجاد رعب و وحشت و شکستن مقاومت مردمی در کوچه پس کوچه‌های خرمشهر می‌چرخاند.

 

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع کشور خاطرنشان کرد: در عملیات بیت المقدس بسیاری از سلاح‌های ایران در مقابل رژیم تا دندان مسلح بعثی کاربرد نداشت و در واقع رزمندگان در این عملیات با دست خالی جنگیدند.

 

سردار شکارچی عنوان کرد: با شروع عملیات بیت المقدس رزمنده‌ها در چند ساعت 21 کیلومتر پیشروی کردند و شهید احمد کربلاعلی نخستین شهید این عملیات بود.

 

وی اضافه کرد: تعداد 250 تانک‌ برای بازپس گیری جاده اصلی خرمشهر در مقابل رزمنده‌ها آرایش پیدا کرده بودند و در لحظات آخر مقابله با تانک‌ها تن به تن بود و حتی در سخت‌ترین شرایط کسی عقب‌نشینی نکرد.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه شهدا در عملیات بیت المقدس صحنه عاشورا را زنده کردند، تصریح کرد: شهید حسن باقری فرمانده قرارگاه وقت قرارگاه فتح جلسه توجیهی داشت برای انجام مرحله سوم عملیات اما در این مرحله رزمندگان ایران اسلامی شکست خوردند و شهید باقری دستور داد تمامی یگان‌ها در منطقه نبرد اهواز جمع شوند، شهید حسن باقری در آن جمع تاکید کرد که فراموش کردیم فرمانده اصلی ما در جنگ امام زمان(عج) است و به قدرت بازوی خود مغرور شدیم و اشاره کردند که بنشینید و با خدا راز و نیاز کنید و فرمانده اصلی را به یاری بطلبید.

 

روزی وارد قدس شریف خواهیم شد

سردار شکارچی یادآور شد: دشمن در مدتی که خرمشهر را در تصرف داشت در مناطق مخروبه مین‌گذاری کرده بود که بحمدالله با جانفشانی و حرکت داوطلبانه رزمندگان برای عبور از موانع و 48 ساعت جنگ بی‌امان در مدخل ورودی شهر، خرمشهر آزاد شد.

 

وی با اشاره به موفقیت همه جانبه رزمندگان در عملیات بیت المقدس اظهار کرد: دشمن پس از شکست در خرمشهر حتی فرصت نکرد از مسیر خشکی فرار کند و بسیاری از نیروهای عراقی به اروند زدند که تعداد زیادی از آن‌ها در آب غرق شدند، بیش از 19 هزار نفر عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند و حدود 16 هزار نفر سربازان بعثی کشته و زخمی شدند.

 

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع کشور تأکید کرد: رزمنده‌های ایران اسلامی اهدافی را که در دفاع از کشور دنبال می‌کردند محقق شد، نخست اینکه دشمن را از خاک مقدس ایران بیرون کردند و دوم اینکه ملت ایران امروز کربلا را خانه خود می‌دانند و همانند مشهد الرضا به راحتی زیارت می‌کنند.

 

سردار شکارچی بیان کرد: امروز می‌بینیم که جنگ در پشت دروازه‌های ایران ادامه دارد و قطع‌ یقین روزی وارد قدس شریف خواهیم شد چرا که وعده الهی است و خداوند می‌فرماید که اگر راه حق را انتخاب کنید خدا شما را بر همه غالب می‌کند.

 

وی در پایان گفت: شهدایی در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشتند که خود شهیدپرور بودند همانند شهید ابوترابی؛ شهدا صراط مستقیم را پیدا کرده و پیمودند و ما امروز مدیون شهدا و انقلاب هستیم/955/203/ب2

ارسال نظرات