۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۲۸۵۶۴
رئیس اداره تبلیغات اسلامی هیرمند:

مسؤولان معضل بالا رفتن سن ازدواج جوانان را جدی بگیرند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هیرمند گفت: بالا رفتن سن ازدواج جوانان معضلی است که متأسفانه تحت تأثیر عوامل فرهنگی و اقتصادی مختلفی در حال گسترش است و می‌تواند زمینه بسیاری از ناهنجاری‌های دیگر باشد، از این رو مسؤولان باید برای حل این معضل تصمیمات جدی بگیرند.
ظریف‌صیادی

حجت‌الاسلام جانعلی ظریف صیادی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: یکی از بزرگ ترین مسائلی که امروزه گریبان‌گیر جوامع شده است، بالا رفتن سن ازدواج است که متأثر از عوامل مختلف فرهنگی و اقتصادی است.

 

وی بیان کرد: ازدواج یکی از مهم ترین نیازهای آدمی است که دین مقدس اسلام هم به آن اهمیت فراوانی داده است، چراکه اگر به این نیاز توجه نشود، بسیاری از مفاسد و ناهنجاری‌ها به سراغ افراد و در نتیجه اجتماع خواهد آمد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند افزود: ازدواج یک پدیده ضروری در زندگی هر فرد می‌باشد و هر فرد حق طبیعی‌ خود می‌داند که در زندگی، شریکی انتخاب کند ولی با مشکلات امروزی سن ازدواج بالا رفته است.

 

وی ادامه داد: تشویق اسلام به ازدواج به ویژه در سن جوانی، و کراهتِ اسلام از تجرّد و رهبانیت، در بسیاری از سخنان معصومین آمده است؛ تا جایی که پیامبر اسلام آن را سنت خود معرفی می‌فرمایند و تأکید می‌کنند که هر کس از آن روی بگرداند، از من نیست.

 

حجت‌الاسلام ظریف‌صیادی اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که برای حل این معضل وجود دارد، گسترش حجاب، فرهنگ ساده زیستی و تأکید بر ازدواج آسان است که باید سعی کنیم در جامعه نهادینه‌سازی شود.

 

وی عنوان کرد: تنها ایجاد شرایط ازدواج جوانان کافی نیست بلکه باید با فرهنگ‌سازی زمینه ازدواج پایدار در جامعه فراهم شود که این مشکل در حوزه فرهنگ نیست بلکه در بخش عمومی جامعه است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند در پایان با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی، بیان کرد: تا زمانی که مسؤولان چاره اندیشی در زمینه اشتغال نکنند، نمی‌توانند در افزایش آمار ازدواج موفق باشند./303/831/ب1

ارسال نظرات