۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۴۲۸۷۰۶
حجت الاسلام رحیمی:

برپایی کلاس‌‌های اخلاق سبب افزایش ‌آگاهی طلاب می‌‌شود

معاون تهذیب مدرسه علی بن موسی الرضا(ع) با بیان این‌‌که برگزاری کلاس‌های اخلاق سبب بالا بردن آگاهی و معنویت طلاب و به دنبال آن بالا رفتن آگاهی و معنویت مردم می‌‌شود، بر برپایی این کلاس‌‌ها در مدارس علمیه تأکید کرد.
حجت الاسلام رحیمی-معاون تهذیب

حجت الاسلام محمد حسین رحیمی، معاون تهذیب مدرسه علی بن موسی الرضا(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به فعالیت های تهذیبی این مدرسه اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیتی که امسال توسط مدیریت حوزه در معاونت تهذیب مدارس علمیه به وجود آمده است سعی کرده ایم به شرح وظایف و در حیطه مسؤولیت خود به خوبی عمل کنیم تا در زمینه تهذیبی طلبه های این مدرسه دچار کمبود نشوند.

 

وی درک اهمیت نماز شب برای طلاب  را یکی از اولویت های فعالیت خود در مدرسه علی بن موسی الرضا (ع) دانست و گفت: در  زمینه اهمیت نماز شب برای طلاب کلاس های اخلاقی و معنوی با حضور اساتید اخلاق برگزار می‌کنیم و در هنگام نماز شب در مدرسه حضور پیدا می کنم تا طلبه ها در خواندن این فریضه ترغیب شوند البته در صورت امکان بعضی مواقع  طلبه ها را به صورت گروهی برای انجام این فریضه به حرم حضرت معصومه(س) می بردیم.

 

معاون تهذیب مدرسه علی بن موسی الرضا(ع) بر اهمیت برپایی کلاس‌های اخلاق در مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: از مسؤولان حوزه تقاضا می کنم برای ساماندهی کلاس های اخلاق تلاش بیشتری انجام دهند و سعی کنند زمینه ای فراهم سازند تا استادان و مدیران مدرسه هم در این جلسات شرکت کنند.

 

وی اظهار داشت: وقتی طلبه ببیند که استاد و مدیر خود در این جلسات شرکت می کنند خودش هم برای این کلاس ها اهمیت بیشتری قائل خواهد شد و  این امر سبب تأثیرگذاری هرچه بیشتر این کلاس ها می شود.

 

حجت الاسلام رحیمی ثمره برگزاری هرچه بهتر جلسات اخلاق را ایجاد معنویت و بالا بردن آگاهی طلاب دانست و گفت: یکی از برکات برگزاری کلاس های اخلاق در مدارس علمیه بالا بردن آگاهی و معنویت طلاب است که ثمره آن بالا رفتن آگاهی و معنویات مردم بوده و این امر نشانگر اهمیت بالای این کلاس های اخلاق است./874/ت303/ی

ارسال نظرات