۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۴۲۸۷۱۰
استاد حوزه و دانشگاه:

ضرورت مدیریت آسیب های فضای مجازی در راستای مقابله با خطرات

حجت الاسلام طالبی گفت: فضای مجازی به مثابه دریا است و کسی می تواند در این دریا موفق شود که شناگر ماهری در فضای مجازی باشد، اگر به صورت مدیریت شده وارد فضای مجازی نشویم از خطرات آن مصون نخواهیم ماند.
فضای مجازی

حجت الاسلام یحیی طالبی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، در رابطه با آسیب های فضای مجازی و اهمیت مدیریت این فضا، اظهار داشت: فضای مجازی و ظرفیت های آن دارای اهمیت بالا در امر ترویج فرهنگ ایثار است.

 

وی گفت: اینترنت یک فضای مجازی است، و دارای آسیب هایی است، رهبر معظم انقلاب می فرماید؛ «اینترنت یکی از نعم بزرگ الهی است، اما در عین حال یک نقمت بزرگ هم هست؛ یعنی یک چاقوی دو دم و خطرناک»، اگر این فضا به دست نااهلان بیفتد بسیار خطرناک است.

 

وی با بیان اینکه بهره گیری از این فرصت و نعمت عظیم وظیفه و تکلیفی بر عهده ما است، افزود: علت تشکیل شورای عالی فضای مجازی بهره گیری از پتانسیل های آن است و در مقابل آسیب های فضای مجازی به نحو احسن مدیریت شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: اینترنت به مثابه دریا است و کسی می تواند در این دریا موفق شود که شناگر ماهری در فضای مجازی باشد، بنابراین اگر به صورت مدیریت شده وارد آن نشویم از خطرات آن مصون نخواهیم ماند.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، بیان داشت: اگر بتوانیم مجموعه فضای مجازی را در راستای اهداف عالیه دین مبین اسلام مدیریت کنیم، توانسته ایم تا حد بالایی از آسیب های فضای مجازی پیشگیری و یا درمان کنیم.

 

حجت الاسلام طالبی ابراز داشت: امروز هزاران سایت فعال در فضای مجازی هویت و تفکر شیعی را هدف قرار داده اند، از این رهگذر توانایی پاسخگویی چهره به چهره به شبهات عظیم موجود در فضای مجازی را نداریم و این مهم ممکن نیز نخواهد بود، پس نباید از پتانسیل فضای مجازی غفلت کرد.

 

وی ادامه داد: دشمنان دین مبین اسلام با بهره گیری از این فرصت آن را تبدیل به تهدید کرده اند و به نشر افکار گمراه کننده خود می پردازند، ما نیز باید از طریق همین ابزار و در همین میدان نبرد پاسخ حملات فکری آنها را بدهیم.

 

وی تأکید کرد: سنخ تهاجمات در فضای مجازی استدلالی نبوده و با شیوه های تخریبی و روانشناسانه و غیراخلاقی صورت می گیرد، این تهاجمات بدون پاسخ نبوده و در حقیقت پاسخ این تهاجمان بسیار ساده و آسان است، بنابراین وظیفه ما این است که با شناسایی طلاب متخصص و زبده در مباحث علمی، تربیتی، آموزشی و اعتقادی و بهره گیری از این نیروها هدف های تبلیغی خود را به انجام رسانیم./854/302/ب2

ارسال نظرات