۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۴۲۸۷۳۱
امام جمعه مرند:

پویایی و تداوم نظام اسلامی نیازمند همت روحانیت است

حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این که حوزه های علمیه، طلاب و روحانیت انقلابی همیشه پرچمدار استقلال و آزادی کشور بوده اند، گفت: پویایی، تحرک و تداوم نظام اسلامی نیازمند همت روحانیت است.
حجت الاسلام علي نعمت زاده، امام جمعه مرند

حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به رسالت حوزه انقلابی در عرصه حاضر، اظهار داشت: حوزه و روحانیت در طول تاریخ سیاسی ایران به ویژه در دوران قیام امام خمینی(ره) نقشی تأثیرگذار داشته و طلاب آگاه و با بصیرت در حمایت از نهضت حسینی امام راحل در برابر رژیم طاغوت ایستادگی کردند.


وی توفیقات بزرگ علمی کشور را مرهون مجاهدت روحانیت و حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیت انقلابی علوم دینی همیشه پرچمدار استقلال و آزادی کشور بوده و خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این قشر در همه عرصه‌های علمی، فضایی، هسته‌ای و فناوری تحولات عظیمی بوجود آوردند تا کشور در بالاترین سطح از پیشرفت علمی قرار گیرد.


امام جمعه مرند با بیان این‌که آینده و سرنوشت کشور با چگونگی فعالیت حوزه های علمیه و روحانیت گره خورده است، تصریح کرد: امروز رهبری نظام و ملت ایران از طلاب علوم دینی توقع دارند که به دور از هرگونه حاشیه های القائی از سوی غرب به عنوان قشر پیشرو با ایمان و اعتقاد به اسلام و انقلاب، در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام بردارند.


وی با تأکید بر نقش حوزه در تحرک و پویایی فرهنگ کشور، اظهار داشت: ضرورت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه های فرهنگی و تبلیغی نیازمند همت حوزویان و تولید فکر برای فرهنگ جامعه است، چراکه این انقلاب با مجاهدت حوزه های علمیه به پیروزی رسیده و تداوم نظام اسلامی نیز نیازمند همت روحانیت است.


حجت الاسلام نعمت‌زاده افزود: حوزیان باید با اراده قوی و ایمانی راسخ و بینش اسلامی و البته با پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه  انقلاب اسلامی در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان اسلام همچنان‌که در دوران هشت سال دفاع مقدس ایستادند، در عرصه مقابله با تهدیدهای فرهنگی و جنگ نرم دشمن نقش‌آفرینی کنند.


امام جمعه مرند با تأکید بر این‌که حوزه های علمیه با حضور در تمام صحنه‌ها می توانند اهداف شوم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و ایادی مرتجع کشورهای عربی منطقه را خنثی کنند، گفت: شیوخ مرتجع عرب منطقه که سنگ آمریکا را بر سینه می‌زنند، بدانند که ایالات متحده خود شریک دیرینش در عراق را سال‌ها پیش اعدام کرد.


وی گفت: خیانت سعودی در کاهش قیمت نفت، نوعی خوش خدمتی به آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است، اما دولتمردان آل‌‌سعود باید تجربه شکست و خاری صدام خائن را به یاد آورند و از آن درس  عبرت بگیرند، چرا که آمریکایی‌ها پس از سوء استفاده‌های بسیار از صدام نه تنها هیچ حمایتی از رژیم بعث نکردند، بلکه خود عامل محاکمه و اعدام بودند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات