۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۲۸۷۳۲
مدیر حوزه علمیه تبریز: 

آگاهی طلاب از مسائل روز، لازمه بصیرت و تعالی جامعه است

مدیر حوزه علمیه تبریز با بیان این که آگاهی طلاب از مسائل روز لازمه بصیرت و تعالی جامعه است، گفت: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند بصیرت‌بخشی و تولید فکر از سوی حوزه های علمیه و روحانیت فاضل و مهذب است.
حجت الاسلام صمد ناصری

حجت الاسلام عبدالصمد ناصری، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر این‌که حوزه‌های علمیه امروز نیاز به جهاد علمی برای مقابله با شبهه افکنی دشمنان دارند، اظهار داشت: دشمن از جبهه فرهنگی علیه نظام اسلامی ایران وارد جنگ شده است، از این رو باید خود را مجهز کنیم.


وی با تأکید بر این‌که طلاب باید در هر حال مطالعات گسترده در علوم مختلف فقهی داشته باشند، تا بتوانند پاسخ شبهات القائی دشمنان را بدهند، خاطرنشان کرد: یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی این بوده که بسترهای تبلیغ دین اسلام در سطح جهانی برای حوزه های علمیه را فراهم کرده است.


حجت الاسلام ناصری با بیان این‌که باید قدرشناس نعمت ولایت و نظام اسلامی باشیم، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب و رهبری است که زمینه حضور روحانیت شیعه در مساجد، اماکن، سازمان ها، نهادها و عرصه های بین الملل فراهم شده است، اگر از این فرصت استفاده نکنیم، قدرشناس مکتب تشیع نبوده ایم.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز خواستار حضور فعال و تأثیرگذار طلاب در عرصه های فرهنگی و هنری جامعه شد و گفت: باید با حفظ شأن حوزه های علمیه عرصه های هنری و فرهنگی را خالی نگذاریم، چرا که در غیر این‌صورت مکاتب الحادی و تفکرات غربی بر پیکره فرهنگی جامعه حاکم خواهد شد.


امام جمعه شهرستان خسروشاه با بیان این‌که طلاب مدارس علمیه نیز نباید تنها به دروس حوزوی اکتفا کنند، تصریح کرد: با توجه به هجمه فرهنگی و اعتقادی دشمنان اسلام و تشیع، طلاب و اساتید حوزه های علمیه مسؤولیت دوچندان برای رفع نیازهای فکری و معرفتی نسل جوان و حرکت جدی جامعه در مسیر عقلانیت بر عهده دارند.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با بیان این‌که جذب نخبگان علمی برای تحصیل در حوزه‌های علمیه بایستی با جدیت پیگیری شود، یادآور شد: باید تدبیری اندیشید تا استعدادهای درخشان جامعه به سوی کسب معارف دین و علوم حوزوی فراهم شود.


حجت الاسلام ناصری در پایان با تأکید بر این‌که آگاهی طلاب از مسائل روز لازمه بصیرت و تعالی است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند بصیرت‌بخشی و تولید فکر از سوی حوزه های علمیه و روحانیت فاضل و مهذب است، در حقیقت رسالت امروز حوزویان هدایت معنوی جامعه براساس توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی است./935/302/ب2

 

ارسال نظرات