۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۲۸۷۳۴
نماینده خبرگان رهبری:

وجود فسادهای اقتصادی در جامعه شایسته نظام اسلامی نیست

آیت الله شبستری با بیان این‌که وجود فسادهای اقتصادی در جامعه شایسته نظام اسلامی نیست، گفت: مسؤولان در حفظ نظام رسالت خطیری بر عهده دارند و وجود فساد اقتصادی و اداری در جامعه با این رسالت مهم منافات دارد.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز, با اشاره به تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عزم جدی مسؤولان برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: فساد اداری و اقتصادی ممکن است در تمامی جوامع وجود داشته باشد، اما در نظام اسلامی به هیچ عنوان شایسته نیست که شاهد چنین مسائلی باشیم.


امام جمعه تبریز با تأکید بر نقش مهم و حیاتی تمامی قوای نظام برای مقابله با مفاسد، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه مشغول به فعالیت و مبارزه جدی با فساد است، هر چند وجود پرونده هایی مانند اختلاس و کلاهبرداری ها نشان دهنده وجود فساد است، اما باید دانست که دستگاه قضائی ملجأ و پناهگاه مردم در مقابله با مفسدان اقتصادی است.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که اقدامات پیشگیرانه، نظارت دقیق و جدی، پر کردن خلأهای قانونی، مقابله با فرارهای مالیاتی و اصلاح سیستم بانکی کشور لازمه مقابله با مفاسد اقتصادی و اداری است، گفت: از آنجا که ادارات جمهوری اسلامی آینه جمهوریت نظام هستند، اگر در ادارات فسادی دیده شود مردم به حساب نظام می گذارند.


وی تصریح کرد: در این نظام که پسوندش اسلامی است، در صورت امکان نباید فساد دیده شود و مردم از نظام اسلامی که در رأسش ولی فقیه است و همچنین از مسؤولان دولت و یا منتخبان مردم در مجلس و شورای شهر، انتظار دارند که هیچ فسادی دیده نشود.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: مسؤولان در حفظ نظام رسالت خطیری بر عهده دارند و وجود فساد اداری با این رسالت مهم منافات دارد، حال اگر در مواقعی و جاهایی فسادی مشاهده شد، بایستی با قاطعیت و جدیت هر چه تمام برخورد شود تا بار دیگر شاهد چنین پدیده‌های شومی در جامعه اسلامی نباشیم./935/302/ب2

ارسال نظرات