۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۲۸۷۸۳
استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد؛

لزوم پیگیری آسیب‌های اجتماعی مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است آسیب‌ها و مسائل اجتماعی در جلسات به صورت موضوعی و مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیگیری شوند.
قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی این استان، اظهار داشت: به دنبال مشکلاتی که دامن‌گیر کشور شده است، رهبر معظم انقلاب خواستار احیا و فعال شدن این ستاد شدند.

 

وی افزود: هر چه فرهنگ شهرنشینی قوی‌تر، سیستم‌های ماهواره‌ای و مجازی فراگیرتر، بیکاری جوانان بیشتر و اشتغال آنان کمتر می شود آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق نیز افزایش می‌یابد.

 

سلیمانی خواستار مطالعه و بکارگیری مطالعات قبلی در زمینه آسیب‌های اجتماعی شد و گفت: اعضای این ستاد بایستی این مطالعات را بازخوانی و جمع‌بندی کرده و به دنبال یافتن علل و ریشه‌های این آسیب‌ها باشند.

 

وی در ادامه افزود: رفتارهایی که برای جامعه اسلامی خطرآفرین هستند باید شناسایی و ریشه‌یابی شده و برای برطرف کردن و جلوگیری از افزایش آن‌ها تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سبک زندگی به شدت دچار آسیب شده و از معیارهای اسلامی دور شده ایم، از اعضا خواست تا از کسانی که تجربه کار فرهنگی و اجتماعی داشته و اساتید دانشگاهی که در این حوزه صاحب نظر هستند، دعوت کرده تا عملکرد این ستاد بهبود یابد.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: لازم است آسیب‌ها و مسائل اجتماعی در جلسات به صورت موضوعی و مطابق با فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب پیگیری شوند.

 

سلیمانی بر عدم تداخل کاری شورای فرهنگ عمومی و این ستاد تأکید کرد و افزود: موضوعات کاری این دو مجمع بایستی به تفکیک مشخص شود.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: مصوبات ستاد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی جنبه اجرایی دارد و این در حالی است که مصوبات شورای فرهنگ عمومی جنبه برنامه ریزی دارد./9457/203/ب2

ارسال نظرات