۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۲۸۷۸۴
رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه خبر داد؛

شرکت ۷۰۰ نفر در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ارومیه

مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در رده سنی بالای 18 سال با شرکت 700 نفر از قاریان و حافظان قرآن در مسجد بازارباش ارومیه در حال برگزاری است.
مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در ارومیه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در ارومیه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در ارومیه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در ارومیه

حجت الاسلام عیسی برادری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه در حاشیه برگزاری مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در مسجد بازارباش ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: قرآن کریم به عنوان سقل اکبر مورد استناد تمام امورات فرهنگی است، بنابراین تلاش می شود تا جامعه بیش از پیش به سمت قرآن سوق داده شود.


حجت الاسلام برادری گفت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 15 میلیون حافظ و قاری قرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه تربیت حافظان و قاریان را جزء برنامه های اصلی خود قرار داده و در همین راستا طرح ملی تربیت حافظان قرآن را برگزار می کند.


وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم در ارومیه، گفت: تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم، ایجاد انگیزه برای جوانان برای انجام فعالیت های قرآنی و در نهایت انس بیشتر با قرآن از اهداف برگزاری مسابقات قرآن است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در رده سنی بالای 18 سال با حضور 700 نفر از قاریان و حافظان قرآن شامل 500 نفر از آقایان و 200 نفر از بانوان در حال برگزاری است.


 وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات قرآن در رشته های قرائت، قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، 10 جزء ،پنج جزء ، حفظ موضوعی ،دعاخوانی ، اذان و همخوانی و مدیحه سرایی با هم به رقابت می پردازند.


حجت الاسلام برادری با بیان اینکه مسابقات استانی قرآن کریم هفته آخر مرداد ماه در ارومیه برگزار می شود، افزود: با توجه به موفقیت خانم طوبی جعفرنژاد و خانم زرین در سی و هشتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم، این دو نفر به صورت مستقیم در رقابت های کشوری حاضر شده و سهمیه استان در رشته های حفظ کل و حفظ 20 جزء در بخش خواهران افزایش می یابد.


وی گفت: همچنین کسب رتبه اول رشته قرائت حامد ولیزاده در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم موجب افزایش سهمیه استان در رشته قرائت مسابقات کشوری قرآن کریم در سال جاری شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیهدر پایان ابراز امیدواری کرد: قاریان و حافظان قرآن کریم در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم نیز خوش درخشیده و آذربایجان غربی را به عنوان مهد قرآن کشور بشناسانند./936/202/ب2

ارسال نظرات