۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۲۸۷۹۱
امام جمعه حمیدیه:

امام خمینی پیوند عمیقی بین مردم و روحانیت ایجاد کرد

امام جمعه حمیدیه با اشاره به آگاهی استکبار از نقش علما و روحانیت در هدایت مردم و تلاش برای فاصله انداختن میان آنها، گفت: امام خمینی(ره) به رویارویی با این توطئه پرداخت و پیوند عمیقی میان مردم و روحانیت ایجاد کردند.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام قاسم هاشمی، امام جمعه حمیدیه با حضور در برنامه «مفاخر» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به همزمانی ولادت امام خمینی(ره) با میلاد حضرت زهرا(س)، ابراز داشت: امام راحل(ره) از کودکی طعم یتیمی و رویارویی با استبداد و ظلم را حس کردند.

 

امام جمعه حمیدیه با بیان این که امام خمینی(ره) دو جنگ جهانی و حوادث جاری کشور در آن دوره را درک کرده است، افزود: افزون بر پدر امام راحل(ره) به عنوان عالم دینی سایر اعضای خانواده و بستگان زمینه ساز گرایش وی به حوزه علمیه هستند و در آنجا افزون بر دروس حوزوی، ریاضیات، فلسفه اسلامی و غرب را فرا گرفتند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی حمیدیه خاطرنشان کرد: دیدگاه ناخوشایندی درباره فلسفه اسلامی در میان برخی از بزرگان وجود در حالی که امام خمینی(ره) آن را فرا گرفته و آموزش دادند و در واقع چنین دیدگاهی را رد کردند.

 

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به صراحت کلام امام خمینی(ره) در سخنرانی ها و غلبه رویکرد انقلابی بر سایر ویژگی های زندگی ایشان، تصریح کرد: این ویژگی و مبارزه با طاغوت در ذات بزرگان عالم تشیع از سوی خداوند نهادینه شده است که آیات و روایات فراوانی در این باره وجود دارد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با بیان روحیه قوی و شجاع امام خمینی(ره) و عدم ترس در زندگی که برگرفته از ایمان قوی نهفته در ذات ایشان است، ابراز داشت: استکبار از دوره های گذشته به اهمیت علما و مراجع دین آگاه بوده و تلاش فروانی برای جدایی میان ملت و روحانیت داشت اما امام خمینی(ره) با نگاه درست و زیرکانه در سخنرانی ها و حوزه علمیه به مقابله با توطئه دشمنان پرداختند./9456/203/ب2

ارسال نظرات