۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۲۸۷۹۸
مدیرعامل اتحادیه آرامستان های کشور خبرداد:

چاپ کتاب احکام اموات با همکاری معاونت تبلیغ حوزه های علمیه

مدیرعامل اتحادیه آرامستان های کشور گفت: کتابی تحت عنوان احکام اموات با رویکرد جدید با همکاری معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه که حاوی احکام مربوط به احتزار، غسل، کفن، دفن، مستحبات بعد از دفن و موارد دیگر است در 270 صفحه در حال چاپ قرار دارد.
مدیرعامل اتحادیه آرامستان های کشور احکام اموات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، قدرت‌ الله قنبری، مدیرعامل اتحادیه آرامستان های کشور امروز در جمع خبرنگاران آمل با اشاره به پیگیری مشاغل سخت و زیان آور برای غسالان کشور، گفت: مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت شغل سخت و زیان‌آور غسالان برنامه مدونی نداشته و در دیدار با قائم مقام سازمان شهرداری های کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان شد که این قشر تاثیرگذار از بیمه تامین اجتماعی و امکانات مناسبی برخوردار نیستند و امیدواریم که مشاغل سخت و زیان آور برای این عزیزان به بزودی منظور شود.

 

وی افزود: در شهرهای بالای 200 هزار نفر سازمان آرامستان ها تشکیل می شود که در کل کشور 45 سازمان آرامستان زیر نظر شهرداری ها مشغول خدمت رسانی هستند.

 

مدیرعامل اتحادیه آرامستان‌های کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد تجهیز ناوگان حمل متوفی، بیان داشت: خوشبختانه با پیگیری هایی که صورت گرفت 70 دستگاه ناوگان خودرو برای نخستین بار در کشور طراحی شده که دارای 3 کندو حمل متوفی است و تاکنون 13میلیارد ریال به شهرداری های کشور برای خرید ماشین کمک مالی شد.

 

قنبری با تإکید بر این که آموزش در سرلوحه اصلی کار اتحادیه قرار دارد، ادامه داد: کتابی تحت عنوان احکام اموات با رویکرد جدید با همکاری معاونت تبلغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه که حاوی احکام مربوط به احتزار، غسل، کفن، دفن، مستحبات بعد از دفن و موارد دیگر است در 270 صفحه در حال چاپ قرار دارد.

 

وی با اشاره به این که کتاب احکام اموات تائیدیه مراجع دینی را دارد، گفت: این کتاب پس از رونمایی با هماهنگی شهرداری ها، ائمه جمعه شهرها، حوزه های علمیه و دهیاری های سراسر کشور توزیع می شود.

 

مدیرعامل اتحادیه آرامستان‌های کشور وجود سازمان آرامستان را برای شهرداری واجب عینی و کفایی دانست و گفت: یکی از راه های تغییر در نگرش افراد جامعه، برگزاری همایش ها و مسابقات ورزشی در استان ها از یک سو و کمک و همراهی اعضای شورای شهر و شهرداران از سوی دیگر است.

 

مدیرعامل اتحادیه آرامستان های کشور خواستار توجه بیشتر اعضای شورای شهر و شهرداران به سازمان آرامستان در بدنه این مجموعه شد و گفت که در این صورت نگاه به این مجموعه در بیرون نیز تغییر می کند.

 

وی شناسنامه‌ دار کردن آرامستان‌های کشور را از دیگر برنامه‌های این اتحادیه دانست و اضافه کرد: در دو سال گذشته پنج هزار خانوار از سوی این اتحادیه با همکاری سازمان شهرداری ها و معاون عمرانی وزارت کشور به مشهد مقدس اعزام شدند و مسکن و بیمه  غسالان در دست پیگیری است.

 

قنبری در پایان اشاره کرد: کلیه آرامگاه های داخل محدوده شهری باید در اختیار سازمان آرامستان ها قرار گیرد تا خدمات و مسائل بهداشتی کنترل و رعایت شود.

 

وی با اشاره به اینکه در امر غسل، دفن و کفن میت داشتن آگاهی بسیار ضروری است، افزود: شایسته کشور اسلامی نیست که وجوب شرعی به درستی اجرا نشود.

 

مدیرعامل اتحادیه آرامستان‌ های کشور با تاکید بر این که به بیمه غسالان و جایگاه حقوقی آنها که هنوز شرکتی هستند و از حقوق مناسبی برخوردار نیستند باید توجه شود، اظهار کرد: نیاز است از نگهبان تا مدیر آرامستان ‌ها از حقوق کافی برخوردار شوند.

 

قنبری یکی از مهم‌ ترین اهداف اتحادیه آرامستان‌های کشور را مسأله آموزش و ساماندهی امور غسل، کفن و دفن اموات برشمرد و افزود: برای نخستین ‌بار طرح آموزش عمومی بهداشت فردی و عمومی در هشت استان کشور از جمله مازندران در حال اجرا ا‌ست و مقرر شد در تمام شهرها نیز اجرا شود./1314/203/ب2

ارسال نظرات