۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۲۸۸۰۸
رییس سابق دانشکده الهیات دانشگاه تهران:

برای کسب فیض الهی باید حجاب مادیات را کنار زد

رییس سابق دانشکده الهیات دانشگاه تهران گفت: برای کسب فیض الهی باید حجاب بین خود و خدا که همان تعلقات مادی است را برداریم.
مصطفوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدحسن سعادت مصطفوی استاد دانشگاه امام صادق(ع) امرز در مراسم رونمایی از «شرح الهیات نجات شیخ الرئیس ابوعلی سینا» که امروز در در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از حضور مهمان در رونمایی کتاب خود، گفت: همه در طول اراده الهی قرار داریم بنابراین اراده خداوند متعال دل‌های شما را به سمت و سوی این اثر متوجه کرده است.

 

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم علم را خداوند به انسان‌ها یاد می‌دهد و ما علما تنها عوامل رسیدن این فیض به بندگان او هستیم.

 

رییس سابق دانشکده الهیات دانشگاه تهران، اظهار داشت: فیض الهی همیشگی و تمام علوم و حقایق از ذات باری تعالی به سوی ما افاضه می‌شود اگر که ما خود را در معرض این فیض او قرار دهیم می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

 

آیت‌الله مصطفوی ادامه داد: برای کسب فیض الهی باید حجاب بین خود و خدا که همان تعلقات مادی است را برداریم تا زمانی که این حجاب‌ها باشد ما واصل الی‌الله نخواهیم شد.

 

استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: آنچه ملاصدرا درباره شهود حق از طریق علم حضوری یعنی اتحاد عالم و معلوم می‌گوید نوعی تناقض دارد چرا که انسان‌ها فقیر بالذات و خداوند غنی بالذات است و فقیر و غنی با هم متحد نمی‌شود.

 

وی افزود: خداوند از همه خلایق مبرا است همه به او وابسته هستند، هیچ کس نمی‌تواند او را کامل درک کند، مگر اینکه از طریق آثار و خلقتش او را بشناسند.

 

آیت‌الله مصطفوی در پایان خاطرنشان کرد: از امام حسین (ع) پرسیدند که الله الصمد چیست، ایشان فرمودند: الله الصمد یعنی لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفواً احد، ما نمی‌توانیم به علم حضوری ذات خدا را شهود کنیم./202/807/ب1

ارسال نظرات