۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۲۸۸۴۱
فرمانده بسیج دانشجویی خوزستان خبرداد؛

اعزام ۳۰۰ دانشجو به دوره ولایت استانی

فرمانده بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به برگزاری دوره ولایت استانی برای دانشجویان خوزستانی از اعزام 300 دانشجو در قالب این طرح پس از ماه رمضان خبر داد.
ولایت فقیه

بهمن شهریاری، فرمانده بسیج دانشجویی خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ارزیابی ها و کارهای کارشناسی صورت گرفته برای تربیت دانشجوی تراز انقلابی امروزی گفت: در این باره وجود دوره های اندیشه دینی، مبانی معرفتی و معرفت دینی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی احساس تا از این طریق دانشجوی انقلابی را در دانشگاه ها تربیت کنیم.

 

فرمانده بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به برگزاری دوره طرح ولایت استانی خاطرنشان کرد: خوزستان تنها استانی است که به مدت 17 سال متوالی این طرح را انجام می دهد و ان شاء الله پس از ماه رمضان 300 دانشجو خواهر و برادر پس از ثبت نام در این طرح با گذراندن مصاحبه تخصصی و ملاک های خواسته شده به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

 

شهریاری با بیان این که اساتید و مدرسان این دوره از حوزه الامام استان هستند، اظهارداشت: موفقیت آمیز بودن چنین دوره هایی منوط به تداوم آنها است و حضور همیشگی و برقراری ارتباط دایمی اساتید بومی با دانشجویان مزید بر علت انتخاب اساتید و مدرسان حوزه الامام است.

 

این مقام مسؤول در ادامه ابرازداشت: برگزاری همایش های اخلاقی، بصیرتی، تربیتی، سیاسی افزون بر دوره ولایت از دیگر فعالیت های این سازمان برای دانشجویان و در جهت آشنایی اوضاع جاری منطقه و منفعل ساختن آنها است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی، مراعات ترم تحصیلی دانشجو و این که هر دانشجو تنها یک بار حضور می یابد از شرایط حضور در دوره ولایت استانی است، افزود: دانشجویانی که سال های گذشته در مرحله استانی حضور داشتند اکنون در مرحله کشوری این طرح فعالیت خواهند کرد.

 

 فرمانده بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به این که بیشترین شوارهای حوزه و پایگاه مقاومت بسیج در دانشگاه ها در این دوره ها جنبه های مهارتی و معرفتی و بصیرتی فراگرفته و تربیت می شوند، تصریح کرد: در170 دانشگاه و دانشکده استان، به صورت رسمی بسیج، حوزه و یا پایگاه بسیج دارد که نیروهای آنها از میان پذیرفته شدگان دوره ولایت انتخاب خواهد شد.

 

 شهریاری خاطرنشان کرد: دوره ولایت کشور به مدت 40 روز و با اشراف بسیج دانشجویی کشور صورت می گیرد و دوره استانی 10 روز آموزشی است و مواد آزمون این دوره مباحث تربیتی، بصیرتی، معرفتی و مهارتی است و 80% ثبت نام کنندگان باید از ترم 2 و 3 باشند.

 

این مقام مسؤول در پایان گفت: افزون بر دانشجویان عضو در بسیج دانشجویی، دانشجویان فعال و عضو بسیج مساجد در این دوره توانایی شرکت کردن را دارند./9456/302/ب3

ارسال نظرات